فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:
فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری ۱۴۵ نفر از عاملان اصلی، محرکین و لیدرهای اغتشاشات اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 09 December 2019

سردار حیدر عباس‌زاده در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، رئیس‌کل دادگستری استان و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان گفت: در این نشست در ارتباط با عملکرد نیروی انتظامی و مجموعه دستگاه‌های امنیتی استان خوزستان در کنترل و مدیریت اغتشاشات توضیحاتی داده شد.

وی افزود: یکی از دلایلی که این نشست در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه‌های امنیتی استان از سوی نماینده محترم ولی فقیه بود؛ مجموعه دستگاه‌های امنیتی خوزستان در ایام اغتشاشات با همکاری و همراهی مردم شریف و ولایتمدار استان، فتنه‌ای که با پشتیبانی و حمایت اطلاعاتی و مالی معاندین نظام به ویژه گروه‌های معاند سلفی تکفیری در تعدادی از شهرستان‌ها شکل گرفته بود، را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند. لذا جهت تشکر و قدردانی، این نشست در ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

عباس‌زاده با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های امنیتی در ارتباط با دستگیری عاملان اصلی، محرکین و لیدرها تلاش بسیار خوبی داشتند، تصریح کرد: نیروی انتظامی تعداد ۱۴۵ نفر از عاملان اصلی، محرکین و لیدرها که نقش اساسی در شکل‌گیری تجمعات و اغتشاشات داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: تعدادی افراد که در اغتشاشات برخی نقاط استان خوزستان به سمت ماموران نیروی انتظامی و سپاه تیراندازی کرده و درگیری مسلحانه داشتند، دستگیر و تعداد ۲۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری از آنان کشف شد.

وی تصریح کرد: بحمدلله مجموعه دستگاه‌های امنیتی با تعامل و ارتباط نزدیکی که با همدیگر در شورای تامین و شهرستان‌ها داشتند، اغتشاشات و تجمعات در ۲۲ شهرستان سطح استان خوزستان را به خوبی مدیریت کردند و به غیر از دو شهرستان، در مابقی شهرستان‌ها کمترین خسارت به اموال را داشته‌ایم.

عباس‌زاده در خصوص طرح‌های جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز اظهار کرد: نیروی انتظامی در جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز تلاش‌های بی‌نظیری در دو سال گذشته داشته به نحوی که در این مدت زمان، بیش از ۱۱ هزار سلاح جنگی و شکاری که عمدتا با آنها به اماکن، اشخاص، خودروها و مراسمات تیراندازی شده، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در سال جاری ۲۲ طرح جمع‌آوری سلاح اجرا شده، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ موضع منفعلانه‌ای نسبت به کسانی که سلاح جنگی یا شکاری غیرمجاز دارند، در نیروی انتظامی وجود ندارد و با همکاری دستگاه‌های امنیتی، دستگاه قضائی و مردم به جد دنبال این هستیم که با دارندگان سلاح غیرمجاز برخورد جدی و قاطع صورت پذیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار