حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در بازدید از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت:در آینده ای نزدیک این منطقه نقش برجسته‌ای در افزایش ظرفیت تولید داخلی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۰۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 08 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ در بازدید از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت:در آینده ای نزدیک این منطقه نقش برجسته‌ای در افزایش ظرفیت تولید داخلی خواهد داشت.

وی بیان کرد:‌سیاست دولت در ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ایجاد مشوق ها و معافیت ها برای گسترش سرمایه گذاری در این مناطق است و دولت با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش دارد تا از حداکثر توان بخش خصوصی در تقویت تولید داخلی استفاده کند.

نوروزی اعلام کرد:‌تاکید دولت بر برنامه ریزی برای جذب و هدایت سرمایه ها به منظور تقویت تولید داخلی است که مزیت‌ها و منابع عظیم انرژی در حوزه شهرستان لامرد و دسترسی این منطقه به بندرهای تخصصی و باتوجه به ارتقای فرودگاه لامرد و معادن غنی که در منطقه لامرد وجود دارد، از این رو فرصت مناسبی در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد.

وی افزود: بااستقرار صنایع بزرگ، منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آینده ای نزدیک؛ نقش برجسته ای در ارتقاء کیفی و افزایش ظرفیت تولید داخلی خواهد داشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از تمام ظرفیت ها و ساز و کارهای قانونی برایتسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران مختلف در این کانون صنعتی استفاده خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: دولت با برنامه ریزی مناسب می‌تواند در شرایطی که بودجه دولتی با محدودیت همراه است، از ظرفیت‌ها و مزیت های فراوان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کند که در این زمینه با اختصاص بودجه، اهتمام مناسبی به منظور ارتقای زیرساخت ها و امکانات زیربنایی در این منطقه داشته است.

 

وی گفت:‌درحال حاضر سرمایه گذاری های گسترده ای در منطقه ویژه اقتصادی لامرد انجام شده است که با بهره برداری از کارخانه آلومینیوم با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار، فرصت‌های ویژه‌تری برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دست فراهم می‌شود که با رشد و توسعه این منطقه، بیکاری کاهش می یابد و رونق صادرات از گمرک این منطقه را شاهد خواهیم بود.

نوروزی هدف از حضور در شهرستان لامرد را ارزیابی آخرین وضعیت پروژه های مهم صنعتی و عمرانی این شهرستان اعلام کرد و گفت: باتوجه به برنامه ریزی که انجام شد، تلاش کردیم تا اعتبارات شهرستان طی سال جاری با هماهنگی فرماندار لامرد به پروژه هایی اختصاص یابد که بتوان آن پروژه ها را تکمیل و به بهره برداری رساند تا مردم هرچه سریعتر از خدمات آنها بهره مند شوند.

وی گفت: در بازدید و ارزیابی دقیق از طرح های مهم شهرستان لامرد، برنامه ریزی خواهیم کرد که اعتبارات را به کدام بخش ها هدایت کنیم که بیشترین بهره وری و کارآیی را داشته باشیم.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در جنوب فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری شیراز قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار