بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی کشور امروز سامانه بارشی در کل کشور فعال بوده و باعث بارش باران، وزش باد، کاهش تدریجی دما و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف، در مناطق جنوبی رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ خواهد شد. به تدریج از شدت فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می شود. امروز شت بارش ها مربوط به شرق کهگیلویه و بویراحمد، برخی مناطق فارس، غرب چهارمحال  بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، بخش های از هرمزگان و حنوب سیستان و بلوچستان است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی فردا در شمالشرق، شرق و جنوب شرق کشور و بخش هایی از هرمزگان فعال بوده و در شمالغرب وو سواحل دریای خزر باعث بارش پراکنده  می شود و به تدریج در اواخر وقت دوشنبه از شمالشرق کشور خارج می شود.

روز سه شنبه به دلیل گذر امواج ترازز میانی جو از جنوب و جنووب شرق کشور و تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر شدت بارش در جنو، جنوب شرق و شرق و جزایر خلیج فارس افزوده شده و باعث رگبار، رعد و برق شدید و وزش بادهای شدید در جنوب فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می شود. روز چهارشنبه در جنوب شرق، شرق و بخش هایی از جنوب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت و روز 5 شنبه غیر از بخش هایی از شرق کشور در غالب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم.

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، سه شنبه و چهارشنبه جنوب خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.