نوبخت از افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان در بودجه سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 07 December 2019
نوبخت از افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان در بودجه سال ۹۹ خبر داد.
 
 
حقوق کارمندان ۱۵ درصد افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص جزئیات بودجه سال ۹۹ بیان کرد: بودجه سال ۹۹،بر اساس برنامه اصلاح ساختاری بودجه که از سال گذشته در ۴ محور و ۹ بسته برنامه و پروژه ارائه کرد، بسته شده است.

وی افزود: شاید تفاوت بودجه سال جاری با بودجه سال‌های قبل تاثیر و ملاحظاتی است که شرایط تحریمی در اقتصاد کشوردارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بودجه برای سومین سالی که ظالمانه‌ترین تحریم‌ها بر علیه ملت ایران در حال انجام است، تعیین و تنظیم شده و ما هم از نظر منابع، مصارف، سیاست و اهداف بودجه‌ای آن را دقیقا با توجه به مقتضایت یک کشور که در برابر تحریم‌ها تعیین کردیم به طوری که تلاش کردیم در منابع کمترین وابستگی را در طول تاریخ اقتصادی به نفت که یک عامل برون زا است، داشته باشیم.
 
نوبخت تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از منابع داخلی کشور در تامین بودجه استفاده کنیم و در شرایطی که دشمن فراهم کرد، کل نفت در محاسبات بودجه‌ای ظاهر نشود و کشر را اینگونه اداره کنیم هر چند در حال حاضر در وضعی هستیم که در وزارت نفت با همکاری دیگر دستگاه‌ها به نحو شایسته می‌توانند آنچه که حق این ملت هست و سهم شان را از بازار اگر رسمی نیست، غیر رسمی تحقق ببخشند.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ تلاش می‌کنیم کمترین وابستگی را به متغیر‌های برون زا که یکی از آن‌ها مسئله صادرات نفت است، داشته باشیم به همین جهت حتی نسبت به سال گذشته منابع نفتی در بودجه بیش از یک سوم تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:منابعی که از صادرات نفت بدست می‌آید صرفا برای طرح‌های عمرانی استفاده خواهیم کرد و حتی یک ریال از صادرات نفت در اموری غیر از بحث طرح‌های عمرانی که یک نوع طرح تملک دارایی است، استفاده نخواهیم کرد.

نوبخت بیان کرد: همه ارقام را برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بودجه عمرانی استفاده می‌کنیم، حتی سایر موارد را و هر آنچه که از راه واگذاری دارایی‌های مالی است برای پرداخت تعهدات عمرانی یعنی بازپرداخت بدهی‌های پروژه‌های عمرانی مصرف خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده در طرح‌های عمرانی استفاده خواهیم کرد و کاملا مشخص است که چند کیلومترمی توانیم راه آهن جدید در کشور مورد بهره برداری قرار دهیم؛ به علاوه مراکز استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و اخیرا مسیر میانه به بستان آباد را افتتاح کردیم و برای سال آینده تلاش می‌کنیم مراکز استان‌های کردستان، بوشهر، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی هم به شبکه سراسری راه آهن وصل کنیم.

نوبخت افزود: برنامه ریزی کرده ایم در سال آینده راه آهن‌های موجود در کشور را دو خطه یا سه خطه کنیم؛ همچنین حداقل ۳۰ طرح آبرسانی اعم از سد‌های بزرگ و مجتمع‌های آبرسانی روستایی را افتتاح خواهیم کرد با همه این کمبود‌ها در تلاش هستیم برای سال آینده آزاد راه‌های متعددی را به پایان برسانیم.

وی یادآور شد: ۴ هزار میلیارد تومان که رشد آن نسبت به سال ۹۷، بیش از ۵ درصد هست برای طرح‌های عمرانی قرار داده ایم برای اینکه رشد هزینه‌های جاری ۴ درصد بیشتر نیست و از داخل این رقم ۱۵ درصد صرفا برای افزایش حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان در نظر گرفته شده است و تمامی این ارقامی که بیان شد فقط بخش کوچکی از آن را صادرات نفت تشکیل می‌دهد چرا که کل صادرات نفت کمتر از ۴۷ تا ۴۸ هزار میلیار تومان است در حالی که ما بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد: مصارف در دو بخش براساس سیاست‌های تهیه شده و سیاست ما در هزینه‌های جاری این است که جبران قدرت خرید مردم صورت بگیرد به همین جهت برای کارکنان ۱۵ درصد افزایش حقوق در نظرگرفته ایم علاوه برآن ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

نوبخت توضیح داد: برای جبران قدرت خرید مردم؛ سیاست دو پرداخت یکی پرداخت یارانه ماهانه را در نظر گرفتیم؛ به علاوه ۳۱ هزار میلیارد تومان یارانه را برای سال آینده از محل حمایت معیتشی پرداخت خواهیم کرد و طرح‌های عمرانی را هم با اولویت بندی انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: مهار تورم از دو طریق در دستور کار دولت در بودجه سال آینده است یکی اینکه یک ریال از بودجه سال آینده از پول پر قدرت که تورم زا است تامین نخواهد شد و دیگری اینکه حداقل کالا‌های اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: غیر از کالای اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود بقیه محاسبات ما براساس نرخ ۸ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ ارز نیمایی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم قیمت ارز همچنان کنترل شود و از طریق عدم فشار پول پر قدرت و از طرف جلوگیری از فشار هزینه، تورم را مهار خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بودجه طبق ماده یک قانون محاسابات عمومی پیش بینی منابع، برآورد مصارف برای میل به سیاست‌ها و رفتار‌ها تعریف شده است.

نوبخت تاکید کرد: دو هدف برای بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده یکی اشتغال برای افزایش یک میلیون فرصت شغلی در سال آینده و این برنامه علاوه بر لایحه بودجه، به صورت مجلد به مجلس ارائه شده است و در این راستا ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان منابع برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی قائل شدیم.

وی گفت:۷۰ هزار میلیارد تومان از طریق طرح‌های عمرانی، ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق طرح‌های سرمایه‌ای شرکت ها، در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فقط شرکت‌های دولتی سال آینده سرمایه گذاری می‌کنند تا بتوانیم در این راستا تولید را افزایش داده و از رکود خارج و به رشد مثبت اقتصادی برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار