رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: دوربین‌های پایتخت باید استانداردهای نیروی انتظامی را داشته باشند تا شهروندان به اشتباه جریمه نشوند.
کد خبر: ۸۰۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 07 December 2019

به گزارش تابناک تهران، سردار محمدرضا مهماندار افزود: در حال حاضر ۳۵۰ دوربین پلاک خوان در شهر تهران نصب شده است که دارای کد پلیس هستند و تمامی تخلفات اعم از ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا و معاینه فنی را ثبت می کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: از سال گذشته شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران ۳۳ دوربین در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کردند و تقاضای تخصیص کد پلیس داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت ادامه داد: همان طور که می دانید، صحت سنجی دوربین ها باید استانداردهای ناجا را بگذراند که شهروندان به اشتباه جریمه نشوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور این ۳۳ دوربین مورد بررسی و امتحان قرار گرفت و ۲۱ دوربین در ۲۱ نقطه توانستند استانداردها را بگذرانند، البته برخی از این دوربین ها با اغماض توانستند مجوز برای فعالیت اخذ و کد پلیس دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت اصافه کرد: ۱۲ دوربین دیگر از همان مجموع ۳۳ دوربین نتوانستند، استانداردهای لازم را کسب کنند و قرار بر این شد تا آیتم های صحت سنجی را بالاتر ببرند و ما مجدد آزمایش کنیم و اگر تاییدیه از ناجا گرفتند آن ۱۲ دوربین دیگر هم مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار