فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص سرشماری پستانداران گفت:امسال سرشماری پستانداران از چهارم آذرماه طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده شروع شده است.
کد خبر: ۸۰۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 07 December 2019

 

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان کرمانشاه نظیر منطقه شکارو تیراندازی ممنوع قراویز که زیستگاه آهوی ایرانی است و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد و قلاجه و دالاهو به اتمام رسیده است .

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه آمار حیات وحش در مناطق تحت مدیریتی که تا به الآن سرشماری شده از قبیل قراویز ،زله زرد، قلاجه و دالاهو نسبت به سال گذشته افزایش داشته و امیدواریم با استفاده از پهباد برای اولین بار آمار دقیق و بیشتری داشته باشیم .

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه افزود:در حال حاضر سرشماری در منطقه وسیع و گسترده بیستون که هم دارای حیات وحش و منطقه حفاظت شده است در حال انجام است و تا روز دوشنبه جاری ادامه خواهد داشت .

یاوری تصریح کرد:پس از اتمام مناطق تحت مدیریت سرشماری در یکسری مناطق آزاد که احتمال وجود حیات وحش را دارد خواهیم داشت  پایش صورت میگیرد.

وی ابراز داشت:خوشبختانه تا به امروز آمار حیات وحش در مناطقی که در حال حاضر سرشماری شده نسبت به سال گذشته روند افزایش  داشته است


به گفته این مسئول،تیم های مختلفی برای سرشماری مناطق اعزام میشود و معمولا حدودا یک ماه به دلیل وسعت مناطق تحت مدیریت ادامه دارد .

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه  در پایان گفت:امسال سرشماری از طریق نیروی انسانی و برای اولین بار از طریق پهباد صورت میگیرد با توجه به اینکه در هر سرشماری با استفاده از نیروی انسانی ۴۰٪از مناطق راتحت پوشش قرار میدهیم با استفاده از پهباد در مناطق گسترده تحت مدیریت محیط زیست با دقت بیشتر منطقه را پایش میکنیم و آمار دقیق تری بدست می آوریم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار