استاندار فارس گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید جهادی عمل کرد، کوشش مضاعف داشت و کاهش هزینه و افزایش بهره وری و ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۰۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 05 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی،در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در شیراز افزود: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما در جنگ اقتصادی هستیم همه ما باید این موضوع را باور داشته باشیم که در جنگ اقتصادی نیازمند همدلی، اتحاد، وحدت کلمه و تلاش بیش از حد هستیم تا بتوانیم در این میدان به موفقیت دست یابیم.
وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی باید جهادی عمل کرد، کوشش مضاعف داشت و کاهش هزینه و افزایش بهره وری و ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورد.
استاندار فارس، با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه کشاورزی و گردشگری اضافه کرد: علاوه بر این استان فارس توانمندی‌های صنعتی و معدنی برجسته‌ای نیز دارد که روز به روز برای این توانمندی‌ها افزوده می‌شود.
رحیمی گفت: در کنار این، نیروهای مستعد و خوش فکر انسانی نیز در قالب مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی حضور دارند که سرمایه های اصلی کشور و استان محسوب می‌شوند که می‌توانند قطع وابستگی کشور به کالاها، مواد اولیه و قطعات تولید خارج را رقم بزنند.
او ادامه داد: اگر امروز کارخانه ذوب آهن‌فولاد پاسارگاد ما به مرحله تولید شمش فولادی و آهن‌اسفنجی می رسد، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری تامین مواد اولیه معدنی آن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، پیگیر ایجاد شهرک فولاد در کنار کارخانه فولاد و ایجاد شهرک آلومینیوم در کنار کارخانه آلومینیوم هستیم.
استاندار فارس اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از کارخانه نوآوری در استان خواهیم بود که با راه‌اندازی آن و تجمع و گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و افراد خلاق و دارای ایده در این مرکز می‌توانیم توسعه رو به جلو و پرشتابی را تجربه کنیم.

عقد تفاهم‌نامه همکاری ۶ جانبه در حاشیه این نمایشگاه
در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استانداری فارس، پارک علم و فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شد.
این تفاهمنامه برای تحقق اهداف مقرر در سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی علم و فناوری و رونق تولید در جهت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید و همسو با اهداف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در توسعه همه جانبه صنایع پیشرفته منعقد ‌شد.
از جمله موضوعات و موارد همکاری مندرج در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور در زمینه صنایع پیشرفته طبق سیاست‌گذاری مشترک، برگزاری رویدادهای نوآورانه، دوره های آموزشی تخصصی و برنامه‌های آموزشی و ترویجی مرتبط با توسعه صنایع پیشرفته در سطح استان فارس اشاره کرد.
مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع پیشرفته کشور و مرتبط با حوزه نیازها و فعالیت‌های صندوق، همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور مورد حمایت دانشگاه در زمینه صنایع پیشرفته طبق سیاست‌گذاری مشترک، همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش‌های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ و همایش‌های خارجی از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم‌نام است.
از جمله تعهدات دستگاه های طرف تفاهم‌نامه نیز که به آن اشاره شده می‌توان به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت عملیاتی نمودن مفاد تفاهم‌نامه‌ها و تعهدات ناشی از تفاهم‌نامه با به‌کارگیری بهترین روش و اصول متداول علمی، فنی و مالی و براساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول و معرفی طرح‌های واجد شرایط و مورد تایید به صندوق در جهت موضوع تفاهم‌نامه اشاره کرد.
بر اساس این تفاهم‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز متعهد می‌ شود که از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم‌نامه استفاده کند و تعهدات ناشی از تفاهم‌نامه را با به‌کارگیری بهترین روش و اصول متداول علمی، فنی و مالی و براساس استانداردهای تخصصی و حرفه‌ای معمول انجام دهد.
افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استان جهت تسهیل امر خدمت رسانی، برگزاری جلسات توجیهی برای متقاضیان و تشریح شرایط و ضوابط کلی اعطای تسهیلات، آموزش، مشاوره و ارزیابی مالی و اقتصادی طرح‌های معرفی شده از سوی استانداری برابر ضوابط صندوق و اعطای تسهیلات مالی به واحدهای فناور، شرکتها و صاحبان ایده های فناورانه معرفی شده از سوی استانداری در راستای موضوع تفاهم‌نامه برابر ضوابط صندوق از دیگر تعهدات صندوق است.

نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید تا شنبه ۱۶ آذرماه جاری در شهرک گلستان شیراز برپا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار