معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بستری شدن 130 نفر به دلیل ابتلا به آنفولانزا در مراکز درمانی استان فارس می گوید: برای کنترل و مدیریت دارو فقط 4 بیمارستان نمازی، شهید فقیهی، آیت الله دستغیب وبیمارستان علی اصغر(ع) به عنوان مراکز مرجع آنفولانزا مشخص شده اند.
کد خبر: ۸۰۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 03 December 2019

تابناک فارس به نقل ازایلنا: عبدالرسول همتی  افزود: همچنین چند مرکز جامع سلامت بوستان واقع در شهرک گلستان ، مرکز جامع سلامت فاطمه الزهرا در ابتدای همت جنوبی و مرکز جامع سلامت حربن ریاحی در بولوار رحمت به صورت شبانه روزی بیماران مبتلا به آنفولانزا را پذیرش می کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشکلی از بابت داروی بیماران مبتلا به آنفولانزا وجود ندارد و در مراکز درمانی که مشخص شده است مدیریت درمان و دارو انجام می شود.

همتی همچنین تاکید کرد که افراد پس از مراجعه و با تشخیص پزشک خانواده در صورت نیاز به درمان تخصصی بستری می شوند.

به گفته وی همچنین وضعیت بیمارانی که بستری هستند تحت کنترل است.

نوع بیماری زایی آنفولانزا امسال خطرناک تر و کشندگی آن بیشتر است

همتی با بیان اینکه شیوع بیماری آنفوانزا در فصل سرما شایع است، عنوان کرد: اماامسال زودتر از سال گذشته شاهد شیوع آنفولانزا بودیم و سال قبل تقریبا از دی‌ماه آغاز شد .

به گفته وی همچنین سال گذشته نوع آنفولانزا H3-N2 بود اما امسال H1-N1 است که بیماری زایی خطرناک‌تر و کشندگی آن بیشتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم شیراز افزود: در واقع بیماری آنفولانزا از مرحله شیوع گذشته و به اپیدمی تبدیل شده است واحتمال افزایش مبتلایان نسبت به قبل بیشتر است.

راهکار پیشگیری از ابتلا به آنفوانزا

همتی در رابطه با گروه در معرض خطر ادامه داد: کودکان زیر5 سال و افراد بالای65 سال، بیماران دیابتی، آسم و تنگی نفس، بیماران قلبی و عروقی، بیماران کلیوی و همچنین بیمارانی که نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند.

وی با اشاره به مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا عنوان می کند: افراد مبتلا به آنفولانزا در منزل بمانند و ارتباطی با اطرافیان نداشته باشند همچنین با فاصله5/1 متری از دیگران باشند و با شستن مداوم دست ها و مصرف مایعات گرم از روند انتقال آنفولانزا جلوگیری کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار