کد خبر: ۸۰۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 03 December 2019
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ معلم عشایری گرفتار در برف سنگین جاده های پر پیچ و خم و صعب العبور منطقه کوه های سیاه واقع در شبلیز در این استان با تلاش و حضور به موقع راهداران نجات یافتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد نصیری راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این معلمان ظهر امروز در مسیر بازگشت به سمت یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بودند که در برف و بوران شدید گرفتار شدند. 
هم اکنون بیش از ۴۸۲ معلم کار تدریس بیش از سه هزار و ۶۰۶ دانش آموز عشایری را بر عهده دارند.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.
وی افزود: علاوه بر ۴ خودروی معلمان عشایری، سرنشینان ۱۱ خودروی دیگر که از اهالی این منطقه بودند نیز در برف منطقه شبلیز (کوه های سیاه) واقع در این استان با تلاش راهداران نجات یافتند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این خودروها به دلیل حجم زیاد برف گرفتار شده بودند که با حضور به موقع و سریع راهداران و برف روبی این محور رهایی یافتند.
نصیری راد عنوان کرد:  این خودروها پس از رهاسازی توسط تیم های گشت راهداری به سمت مقصد هدایت شدند.
 در برخی محورهای اصلی و روستایی استان به ویژه در ارتفاعات از جمله محور یاسوج-دشتروم، محور یاسوج – اقلید، یاسوج- شیراز گردنه مله شوره بارش برف گزارش شده است.
در منطقه کوه هی سیاه واقع در شبلیز بارش بیش از 20 سانتی متر برف گزارش شده است.
برخی از این خودروهای گرفتار در برف مجهز به زنجیر چرخ بودند اما باز هم زنجیر چرخ در این شرایط کارساز نبود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار