کد خبر: ۸۰۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 03 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بانوی روستا‌یی البرز با دریافت وام قرض‌الحسنه کمیته امداد امام (ره) ضمن راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه نان سبوس‌دار سنتی به سه استان برای هفت نفر کارآفرینی کرده است.

بانوی کارآفرین البرزی با تشریح مسیر زندگی سخت خود گفت: در سن ۱۵ سالگی ازدواج کردم. همسرم راننده ماشین سنگین بود و از یک شرکت لیزینگ خورد یک دستگاه کامیون به‌صورت اقساطی خریداری کرده بود. تا زمانی که همسرم کار می‌کرد، اوضاع مالی خوبی داشتیم و خداوند به ما شش فرزند عطا کرد، تا اینکه متأسفانه همسرم در یک سانحه تصادف در جاده مهران از دنیا رفت. در آن مقطع از زندگی دو دخترم ازدواج‌کرده بودند و چهار فرزند دیگرم در منزل بودند. زندگی‌مان به‌سختی سپری می‌شد، ولی هرکز امیدم را از دست ندادم و به خدا توکل کردم.

او با اشاره به این که در سال‌های نخست زندگی در منزل نان پخت می‌کرده افزود: وقتی شرایط زندگی برایم سخت شد تصمیم گرفتم یکی از اتاق‌های خانه‌ام را بازسازی و تبدیل به نانوایی سنتی کنم. با پیشنهاد یکی از آشنایان به اداره کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت مبلغ چهل میلیون تومان وام اشتغال قرض‌الحسنه یک دستگاه خمیرگیر خریداری کردم. هم‌اکنون خودم هرروز صبح ساعت پنج خمیر را آماده می‌کنم و حدود سه ساعت بعد، هفت نفر از خانم‌ها که همگی سرپرست خانواده خود هستند در محل کار حاضر می‌شوند و تا ساعت شش غروب مشغول پخت، خشک‌کردن و بسته‌بندی نان سنتی سبوس‌دار می‌شوند.

بانوی روستایی پرتلاش البرزی گفت: به لطف خدا با گسترش کارم، نان‌های تولیدی را به شهر‌های تهران، کرج و قزوین ارسال و هفت نفر دیگر در کنار من مخارج زندگی‌شان را تأمین می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار