یک متخصص تغدیه گفت: افراد برای پیشگیری از آنفلوانزا باید از خوراکی‌هایی که دارای ویتامین و سرشار از املاح مغذی برای بدن هستند استفاده کنند.
کد خبر: ۸۰۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 02 December 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نرگس جوزدانی متخصص تغذیه اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری واگیر است که با شروع فصل سرد و برودت هوا خود را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: مبتلایان به آنفلوانزا برای بهبود بیماری از خوراکی‌هایی مانند هویج، اسفناج، کلم بروکلی و کرفس به صورت خام و یا در سوپ‌های رقیق شده استفاده کنند.


این متخصص تغذیه افزود: میو‌هایی که حاوی ویتامین B ۶، B ۱۲ و E هستند مانند: توت‌فرنگی، گوجه فرنگی نیز نقش بسیارموثری در بهبود و پیشگیری این عارضه دارند. همچنین از گوشت مرغ، بوقلمون به دلیل چربی کم موجود در آنها و حبوبات برای مبتلایان به آنفلوانزا مفید هستند.

جوزدانی گفت: یکی از رایج‌ترین نشانه‌های آنفلوانزا حالت تهوع و استفراغ است که توصیه می‌شود در این حالت‌ها از میوه موز که سرشار از ویتامین‌های A, B و C است استفاده کنید. البته ترکیب دو قاشق عسل و چای بسیار کم‌رنگ نیز مفید خواهد بود.

او در ادامه افزود: مصرف ۱ حبه سیر در طول درمان آنفلوانزا کمک زیادی برای بهبود بیماران می‌کند.

درمان آنفلوانزا با سیر

جوزدانی تاکید کرد: استفاده از ماست پر بیوتیک در درمان سرفه‌های ناشی از آنفلوانزا نقش بسیار مهمی دارد.
هنگام ابتلا به آنفلوانزا چه خوراکی هایی را نباید خورد؟
او درباره خوراکی‌های منع شده در زمان ابتلا به آنفلوانزا اظهار کرد: بعضی از مواد غذایی باعث وخیم‌تر شدن وضعیت بیمار می‌شوند؛ که توصیه می‌شود افراد این مواد را مصرف نکنند. این مواد غذایی عبارتند از: روغن و خامه در سوپ‌های رقیق شده، نمک، نوشیدنی‌های انرژی زا و کافئین دار (قهوه، چای و نسکافه). همچنین شیر‌ پرچرب باعث شدیدتر شدن سرفه‌های ناشی از آنفلوانزا می‌شود.
کدام خوراکی‌های از ابتلا به آنفلوانزا پیشگیری می‌کنند؟
او درباره پیشگیریآنفلوانزا افزود: افراد برای پیشگیری از این عارضه باید سیستم ایمنی خود را با ترکیبات گلوکزین که در سبزیجاتی مانند: کلم، کلم بروکلی، اسفناج، برگ کاهو و قسمت قرمز هندوانه وجود دارد تقویت کنند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی املاح روی و سدیم هستند نیز برای جلو گیری از بیماری آنفلوانزا مفید خواهند بود.

جوزدانی یاد آوری کرد: هم وطنان عزیز در فصول سرما به طور مرتب مثلا یک شب درمیان از سوپ و آش‌های فلفل دار استفاده کنند. همچنین از شلغم و چای زنجبیل را در فصول سرد سال بسیار مورد استفاده قرار دهند.

درمان آنفلوانزا

او در پایان تصریح کرد: همه افراد چه افراد سالم چه افراد مبتلا به بیماری‌های سرما خوردگی، آنفلوانزا از لیمو و عسل برای پیشگیری و یا بهبود خود در چای استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار