همه ورزشکاران که امید به کسب سهمیه آنها وجود دارد، در معرض نظارت و آنالیز دقیق ما هستند تا مسائل و مشکلات مربوط به آنها بررسی و حل و فصل شود. حمایت ما تا المپیک ادامه دارد.
کد خبر: ۸۰۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 02 December 2019

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سیاست سلطانی‌فر، ایجاد استرس نیست، بلکه می‌خواهد تشویق کند، در ستاد بازی‌ها انتظارات مطرح شده جنبه تشویقی دارد، نه جنبه استرسی.

سید رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مسائل مربوط به کاروان اعزامی به المپیک توکیو در سه سطح پیگیری می‌شود که حضور رئیس فدراسیون در جلسه هیئت اجرایی و صحبت درباره مسائل مختلف سطح اول است. تا الان 2.5 میلیارد تومان کمک خارج از سقف بودجه مصوب به فدراسیون‌ها انجام شده است. ما 90 درصد بودجه را داده‌ایم و فقط ده درصد باقی مانده است.بررسی وضعیت ورزشکاران برای کسب سهمیه در کمیته تخصصی و سه نفره مربوط به سطح دوم اقدامات مربوط به المپیک است. سطح سوم کار هم جمع بندی کار ستاد عالی است.

وی گفت: همه ورزشکاران که امید به کسب سهمیه آنها وجود دارد، در معرض نظارت و آنالیز دقیق ما هستند تا مسائل و مشکلات مربوط به آنها بررسی و حل و فصل شود. حمایت ما تا المپیک ادامه دارد.

صالحی‌امیری تاکید کرد: نسبت به ادوار گذشته المپیک مانند لندن و ریو، شرایط فعلی کاروان توکیو از نظر کسب سهمیه خوب است، از واژه ایده آل استفاده نمی‌کنم اما شرایط خوب است. به لحاظ بودجه هم شرایط خوب است، مدعی کمک ایده آل مالی نیستیم اما با توجه به مشکلات مالی موجود، کمک خود را داشته‌ایم.

وی درباره انتظارات زیاد مسئولان از فدراسیون‌ها و ورزشکاران برای کسب سهمیه و مدال گفت: سیاست سلطانی فر، ایجاد استرس نیست، بلکه می‌خواهد تشویق کند. در ستاد بازی‌ها انتظارات مطرح شده جنبه تشویقی دارد، نه جنبه استرسی. به صراحت می‌گویم که ما و وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک با هماهنگی کامل حرکت می‌کنیم.

وی درباره شرایط کیانوش رستمی در وزنه‌برداری اظهار داشت: با قهرمانان زیادی ارتباط دارم و وظیفه اخلاقی خودمان می‌دانیم که از آنها حمایت کنیم. برای مثال آیا تلاش برای ایجاد ارتباط سازنده میان او و فدراسیون در راستای منابع ورزش بود یا نه؟ در خصوص میلاد وزیری در تیراندازی با کمان چطور؟. بدترین مدیریت این است که قهرمان خود را در موقع بحران رها کنیم و این یک کار غیراخلاقی است. حمایت مادی و معنوی از قهرمانان و حل چالش‌های آنها وظیفه ما است. درباره کیانوش هم سعی می‌کنیم وظیفه خود را انجام بدهیم. اگر کسی در یک رویداد نتیجه نگرفت، نباید مورد تخریب قرار بگیرد. باید به گذشته قهرمانان توجه کرد.کیانوش و بقیه قهرمانان ملی هستند و از او حمایت خواهیم کرد. المپیک توکیو پایان دنیا نیست و باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

بیشتر بخوانید

صحبت‌های سعیدی در خصوص آخرین وضعیت خزانه‌دار کمیته ملی المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک درباره بودجه تیم فوتبال امید گفت: ما تا به امروز طی توافق سه جانبه با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، مسئولیت این تیم را به فدراسیون واگذار کردیم و هیچ مداخله‌ای نداشته‌ایم. وظیفه ما حمایت مادی و معنوی است و تا الان 400 میلیون نیز کمک کرده‌ایم. قطعا نتایج اخیر رضایت بخش نبوده، اما توصیه می‌کنم که تیم امید را تشویق کنید، نه تخریب. تاج هم جلساتی را با سلطانی‌فر در این باره داشته‌ و من امیدوارم این تیم بتواند از این پیچ سخت عبور کند و به المپیک برسد.

وی درباره مشکلات مالی برخی فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: ما که نمی توانیم به همه نیازها پاسخ بدهیم. همه روسا گفته بودند که اسپانسر می‌آورند، اما متاسفانه این اتفاقات کمتر می‌افتد. ما 90 درصد کمک به ژیمناستیک را داشته‌ایم و حتی چیزی بیشتر نیز داده‌ایم. ما 27 میلیارد کمک و 5 میلیارد نیز خارج از مصوبه به فدراسیون‌ها کمک کرده‌ایم و کارهای دیگری نیز انجام می‌دهیم.

صالحی‌امیری افزود: ما در جلسه روز شنبه 1.2 میلیارد کمک به فدراسیون‌ها را تصویب کردیم و همه توان خود را برای کمک گذاشته‌ایم. ژیمناستیک باید حمایت جدی شود و مهمترین موضوع آن نیز تجهیزات است. به هر حال تعهداتی را که ما در ابتدا اعلام کردیم را داده‌ایم و به صد درصد می‌رسانیم. ما توان بیشتر از 32 میلیارد تومان کمک نقدی و 10 میلیارد غیر نقدی را نداریم. بودجه ما 74 میلیارد و 200 میلیون است که 42 میلیارد تومان به فدراسیون‌ها می‌دهیم. ما اخیرا دویست هزار دلار ارز گرفته‌ایم. تحلیل ما این است که هیچ دستگاهی نمی تواند 42 از 42 میلیارد را به ارگان‌های مربوطه خود بدهد، ولی ما این کار را انجام می‌دهیم. ما اینجا هستیم که خدمت کنیم و منتی هم نیست و همه توان خود را بکار می‌گیریم تا به ورزش کمک کنیم.

وی درباره میانجیگری میان برخی ورزشکاران و فدراسیون‌ها گفت: وظیفه ما ایجاد فضای صمیمیت میان ورزشکاران و فدراسیون‌ها است و اگر چالشی شکل می‌گیرد، ایجاد وفاق کنیم. ما از طرفین دعوت می‌کنیم تا به وفاق برسند. من به ورزشکاران می‌گویم که علیه فدراسیون در رسانه صحبت نکنند. ما از آنها خواسته‌ایم که سطح انتظارات خود را نیز پایین‌تر بیاورند. برای مثال حامد و احسان حدادی و دیگران باید بپذیرند که زیر نظر فدراسیون کار کنند و محوریت کار با فدراسیون‌ها باشد.

صالحی‌امیری در پاسخ به این سوال که بعضی از کاندیداهای ریاست فدراسیون‌ها خود را مورد حمایت کمیته معرفی می‌کنند، گفت: تا الان ما در هیچ انتخاباتی مداخله مستقیم و غیرمستقیم نداشته‌ایم. من به عنوان رئیس کمیته می‌گویم که رویکردم برگزاری یک انتخابات عادلانه و آزادانه است. مداخله در فرآیند انتخابات مغایر با اصول اخلاقی و مدیریتی من است. رای کمیته در هر مجمع نیز مخفی است. روسای فدراسیون‌ها تحت حمایت کامل ما هستند و فرقی ندارد که چه کسی رئیس شود. ضمن احترام زیاد برای داورزنی، انتخابات زمانی معنا پیدا می‌کند که رقابت باشد و بر همین اساس نیز کمک کردیم تا بهنام محمودی مشکلاتش حل شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد آخرین وضعیت خزانه‌دار کمیته اظهار داشت: کیکاووس سعیدی برای دبیرکلی انتخاب شده، ولی منتظر صدور حکم خزانه‌دار هستیم و حکم خزانه‌دار که بیاید، حکم سعیدی نیز صادر می‌شود./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار