تابناک / هفته پانزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور برای تیم های داماش و ملوان پیروزی برابر حریفان و برای سپیدرود نیز پنجمین شکست متوالی را رقم زد.
کد خبر: ۸۰۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 02 December 2019
ادامه ناکامی سپیدرود ، پرواز داماش ، فرار ملوان از انتهای جدول

 

تابناک / هفته پانزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور برای تیم های داماش و ملوان پیروزی برابر حریفان و برای سپیدرود نیز پنجمین شکست متوالی را رقم زد.

در جریان این رقابت ها ، تیم فوتبال داماش برابر شهرداری تبریز به برتری دست یافت تا صعود دو پله ای در جدول رده بندی داشته باشد، تیم ملوان بندرانزلی نیز برابر آلومینیوم اراک پیروز شد تا این تیم فاصله اش را با تیم انتهای جدولی افزایش و نسبت به سایر تیم های میانه جدول کاهش دهد اما سپیدرود در ادامه روند ناکامی های خود برابر خوشه طلایی ساوه مغلوب شد.

با توجه به بازی های انجام شده ، تیم فوتبال داماش گیلانیان در یک بازی خانگی  در ورزشگاه سردارجنگل به مصاف تیم انتهای جدولی شهرداری تبریز رفت که در نهایت با نتیجه دو  بر صفر برابر این حریفش به پیروزی دست یافت تا علاوه بر کسب یک پیروزی خانگی دیگر، در جدول رده بندی نیز صعود کند.

داماشی ها که تاکنون نسبت به دو نماینده دیگر گیلان در لیگ کشور نتایج بهتری را کسب و جزء تیم های نیمه اول جدول بشمار می روند ، در این بازی خانگی نیز با تمام توان و قدرت خود برابر تیم انتهای جدولی حضور یافتند تا با پیروزی در این بازی، همچنان روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

بازیکنان داماش در جریان این مسابقه و به خصوص در نیمه اول ، با قدرت بیشتری در میدان مسابقه حضور یافته و از فرصت ها به نحو مطلوبی سود بردند که ماحصل آن به ثمر رساندن دو گل در این نیمه بود تا خیال آنان از بابت پیروزی در این بازی تا حدی راحت باشد.

البته این پیروزی در حالی اتفاق افتاد که با توجه به نظر کادر فنی این تیم، آنان فریب جایگاه شهرداری تبریز را در جدول رده بندی نخوردند و همچنین کادر فنی داماش معتقدند که میل تهاجمی بازیکنان این تیم پس از به ثمر رساندن دو گل ،  فروکش کرد و در نیمه دوم نیز نتوانستند از فرصت ها به نحو مطلوبی استفاده کنند وگرنه باید با تعداد گل های بیشتری برابر حریف خود پیروز می شدند.

داماشی ها در این دیدار و در نیمه اول، بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق اولیه نیز به گل برتری دست یافتند و سعید باقرپسند بازیکن این تیم در دقیقه هشتم موفق به گلزنی شد تا تیم داماش راحت تر به بازی ادامه دهد.

پس از به ثمر رسیدن این گل ، تیم داماش همچنان بر بازی تسلط داشت و با حمایت طرفداران خود موقعیت های مناسب گلزنی نیز به دست آورد تا اینکه در دقیقه ۴۴ سینا شاه عباسی بازیکن این تیم دومین گل داماش را به ثمر رساند.

در نیمه دوم نیز تیم داماش بر بازی مسلط بود و بارها فرصت مناسب گلزنی به دست آورد اما در نهایت بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت ها استفاده کنند و در نهایت  این دیدار با نتیجه دو بر صفر خاتمه یافت.

به هرحال تیم فوتبال داماش در این بازی خانگی به برتری رسید تا با کسب سه امتیاز این دیدار و صعود در جدول رده بندی، همچنان بهترین تیم گیلان تا پایان هفته پانزدهم باشد و با روحیه مناسب تری در بازی های بعدی به میدان برود.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که تاکنون نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند و در هفته های ابتدایی لیگ دسته اول چند شکست متوالی را متحمل شد، در هفته پانزدهم در یک بازی خانگی و در ورزشگاه تختی انزلی برابر تیم آلومینیوم اراک با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت.

ملوانان با برتری برابر تیم آلومینیوم اراک ، سومین پیروزی خود که البته هر سه پیروزی در بندرانزلی رقم خورد را جشن گرفتند و طرفداران این تیم امیدوارند که ملوانان بتوانند در ادامه رقابت های لیگ دسته اول همچنان در بازی های خانگی پیروز شوند تا به میانه های جدول رده بندی صعود و از منطقه خطر فاصله بگیرند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز در دیدار برابر آلومینیوم اراک و در نیمه اول بهتر ظاهر و موفق شد در دقیقه ۲۴ و از روی نقطه پنالتی به تنها گل خود دست یابد تا هر سه امتیاز این بازی خانگی را کسب و فاصله اش را با تیم شهرداری تبریز در انتهای جدول افزایش دهد.

به هرحال تیم ملوان نیز در این بازی پیروز شد و هم اینک کادر فنی و سایر مسئولان این تیم پرطرفدار باید شرایطی را ایجاد کنند که روند یپروزی های خانگی ملوان در بندرانزلی ادامه و این تیم در بازی های خارج از خانه نیز نگاهی به کسب امتیاز داشته باشد تا  همانند گذشته یکی از تیم های قدرتمند لیگ قلمداد شود.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت  شرایط مناسبی ندارد و طی چند هفته اخیر نیز نتایج بسیار بدی کسب کرده که این نتایج باعث تغییر در کادر فنی تیم نیز شد.

سپیدرودی ها پس از اینکه در دربی رشت برابر داماش مغلوب و سومین شکست متوالی خود را کسب کرده بودند، دست به تغییر در کادر فنی زده و نادر دست نشان جانشین علی نظرمحمدی در نیمکت سرمربیگری این تیم شد.

مسئولان سپیدرود انتظار داشتند که این تغییر در کادر فنی ، شوکی را در تیم ایجاد کند  و تیم سپیدرود با کسب نتایج قابل قبول  یکی از مدعیان رقابت ها باشد اما این تیم در هفته گذشته و در یک بازی خانگی در رشت و در اولین حضور نادر دست نشان به عنوان سرمربی، برابر تیم مس کرمان متحمل شکست شد.

این تیم در هفته پانزدهم نیز در یک دیدار خارج از خانه در ساوه مقابل تیم خوشه طلایی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه دو بر یک مغلوب این حریفش شد تا شکست های سریالی سپیدرود ادامه و فاصله این تیم با سایر تیم های انتهای جدولی کمتر شود.

سرخپوشان رشتی در دیدار برابر خوشه طلایی ساوه ابتدا دو گل دریافت کردند اما در دقایق پایانی موفق به گلزنی شدند اما این گل تاثیری در نتیجه بازی نداشت تا سپیدرودی ها پنجمین شکست متوالی خود را تجربه کنند.

یکی از نکات مهم بازی سپیدرود ، اشتباهات مکرر بازیکنان این تیم است که البته طرفداران پرتعداد این تیم امیدوارند که کادر فنی جدید بتواند این اشتباهات فردی بازیکنان را به حداقل برساند و از طرف دیگر بازیکنان سپیدرود از فرصت های به دست آمده نیز، بهتر استفاده کنند.

اما یکی دیگر از مشکلات سپیدرود در چند بازی اخیر ، آسیب دیدگی تعدادی از بازیکنان تاثیرگذار بوده که دست کادر فنی را برای یک ترکیب ثابت و همچنین تعویض های موثر بسته است که این امر موجب شده تا کادر فنی سپیدرود نتواند تاکتیک های مختلفی را در زمین پیاده کند.

همچنین خط دفاعی این تیم  در چند دیدار اخیر بسیار پراشتباه و ضعیف ظاهر شده که این امر نیز به شدت طرفداران سپیدرود را در چند بازی گذشته که منجر به شکست این تیم شده را عصبانی کرده و این اشتباهات فردی باعث دریافت چند گل از تیم های مختلف شده است.

بر هر حال مسئولان باشگاه سپیدرود تمام تلاش خود را انجام می دهند تا این تیم از این فشار و از باخت های سریالی نجات یافته و دوباره بتواند برابر حریفان خود به خصوص در دیدارهای خانگی قدرتمند و پرصلابت ظاهر شود.

با توجه به انجام سایر بازی تیم های دیگر و تا پایان  هفته پانزدهم ، تیم داماش با کسب ۲۴ امتیاز در مکان ششم ، سپیدرود رشت با ۱۵ امتیاز در مکان دوازدهم و ملوان بندرانزلی با ۱۱ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی ۱۸ تیمی رقابت های لیگ دسته اول قرار دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار