کد خبر: ۸۰۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ 04 December 2019

محصولات با کیفیت شرکت سیمان خاش به عنوان واحد برتر تولیدی صنعتی سیستان و بلوچستان به افزون بر ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

روزانه افزون بر سه هزار تن محصولات سیمانی و کلینکر در شرکت سیمان خاش تولید می شود که ۳۵ درصد تولیدات این شرکت به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان، آفریقا، خاوردور، اروپا، آسیا و اقیانوسیه صادر می‌شود.
کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، بنگلادش، عمان، سومالی، جیبوتی، مصر، لیبی، کنیا، تانزانیا، پرتغال، اسپانیا، ترکیه، کویت، هند، چین، مالزی و قطر از جمله مقاصد مهم صادرات سیمان خاش هستند.
مدیر عامل شرکت سیمان خاش گفت: پس از ۶ سال وقفه، از اواخر آبان ماه کار صادرات محصولات این واحد تولیدی از طریق بندر چابهار به سومالی از سر گرفته شد تا این مجموعه ارزآوری از راه صادرات به مقاصد جدید را با بهره گیری از مرزهای آبی تجربه کند.
داوود بختیاری افزود: دسترسی به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار و بهبود زیرساخت های حمل و نقل و امکانات نگهداری و ترخیص محصولات از پایانه صادراتی چابهار، امکان تداوم صادرات از این بندر را مضاعف کرده و علاوه بر این، با وجود گمرک و بازارچه‌های مرزی بین المللی و مشترک مانند میلک و سایر بازارچه های مرزی جنوب شرق کشور، قابلیت رقابتی این شرکت در صادرات سیمان را به صورت چشمگیری افزایش داده است.
وی در عین حال با برشمردن مشکلات حوزه صادرات و معافیت برگشت ارز صادراتی برای کالاهای مبادله شده با دو کشور افغانستان و پاکستان (مبادله با ریال ایران)، اظهار داشت: تعهد به برگشت ارز صادراتی، استفاده از سوخت مازوت به جای گاز طبیعی و هزینه‌های زیاد حمل و نقل آن به کارخانه، جذاب بودن قیمت گازوئیل در استان مرزی سیستان و بلوچستان و میل کامیون داران به فروش سوخت، سرمایه در گردش ناکافی و امکانات کم بندر چابهار از مشکلات مهم این واحد تولیدی در این عرصه بوده که نبود امکان تبادلات ارزی در سیستان و بلوچستان سبب شده تا بخشی از بازارهای صادراتی شرکت از دست برود. 
بختیاری ادامه داد: تدبیر و چاره اندیشی مسئولان سیستان و بلوچستان در جهت تامین سوخت کامیون ها در ایام پایانی هر ماه و نیز تامین فضای مناسب دپوی سیمان در بندر چابهار و حمایت مسئولان این بندر از صادرات، بسیاری از مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی را برای رونق دادن به صادرات و ارزآوری برای کشور بر طرف می کند.
وی بیان کرد: بهره بردن از بهترین پزولان طبیعی کشور در کارخانه سیمان خاش و اهتمام نیروهای بومی این کارخانه مزیت های مهم این شرکت هستند.
بختیاری گفت: پزولان طبیعی و معادن غنی تفتان از بهترین نوع معادن ایران و حتی دنیا به شمار می روند که استفاده از مواد معدنی، کیفیت محصولات شرکت سیمان خاش را ارتقا داده و تجربه موفق در بهره گیری از سیمان این شرکت در سازه های آبی و بتنی مانند اسکله شهید بهشتی بندر چابهار، شبستان اصلی مصلای تهران و مساجد بزرگ مکی زاهدان، الخلیل خاش، سدهای زیردان، کهیر، پیشین، بم، نرماشیر و چگین، پل های یازده گانه کرمان و غیره بازارپسندی آن را افزایش داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار