مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گفت: در نخستین سال گرامیداشت روز قم طی یک هفته تلاش شد این روز بین مردم و دستگاه‌های مختلف نهادینه شود.
کد خبر: ۸۰۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۲ 29 November 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی اظهار کرد: پیرو مصوبه جلسه صدو هفتاد و دوم شورای فرهنگ عمومی در تاریخ 23 آبان ماه سال گذشته سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم روز قم نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم که امسال به معرفی روز قم و نهادینه کردن آن برای دستگاه های گوناگون بپردازیم، تصریح کرد: تلاش کردیم تا ابعاد مختلف و ظرفیت های این شهر را به مردم ساکن قم و زائرین معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با تاکید براینکه تلاش شده است جنبه های ورود پرخیرو برکت حضرت معصومه (س) در قم مورد توجه واقع شود، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا تغییراتی را که از ورود پرخیر و برکت فاطمه معصومه (س) به شهر قم ایجاد شده را به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی توام با ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ایجاد فضای شاد و مفرحی برای مردم قم تدارک دیده شد، تصریح کرد: سعی شد همانگونه که دهه کرامت و دهه ولایت ایام پرشور و شادابی را در قم داریم در این روز و هفته نیز شاهد شور و هیجان همراه با شادی مردم باشیم.

مقیمی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی ها تلاش شد، در حوزه گردشگری، نشاط اجتماعی و محله محوری برنامه های گوناگونی داشته باشیم، گفت: در این راستا بیش از 41 برنامه طراحی شد و برخی از دستگاه های اجرایی مانند آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای همکاری با شهرداری پای کار آمدند و آیت الله سعیدی در اجرای این برنامه ها حضور پررنگی دارند که از نقاط قوت این برنامه ها به شمار می رود.

وی همچنین به حمایت علما و مراجع عظام اشاره کرد و گفت: حمایت مراجع و علما در اجرای این برنامه ها موجب تاثیرگذاری بیشتر شد تا ما بتوانیم نقشه درستی برای ادامه راه ترسیم کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار