یک متخصص پوست و مو گفت: در ایجاد خارش پوست علل مختلفی نقش دارند که برای درمان نخست باید علت این عارضه به درستی مشخص شود.
کد خبر: ۸۰۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ 27 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو درباره علل خارش پوست اظهار کرد: علت‌های پوستی و داخلی در ایجاد خارش پوست نقش دارند البته علل داخلی کمتر شایع هستند.

علل داخلی خارش پوست
او بیان کرد: از علل داخلی در ایجاد خارش پوست می‌توان به بیماری‌های کبدی، کلیوی، تیروئیدی، دیابت، برخی انواع سرطان‌ها، بیماری‌های التهابی و عفونی اشاره کرد.

خارش پوست

این متخصص پوست و مو افزود: کهیر، اگزما و آلرژی پوستی از جمله علل پوستی خارش هستند. برای درمان خارش پوست نخست باید علت این عارضه به درستی مشخص شود.

احسانی تاکید کرد: اگر علل پوستی در ایجاد خارش پوست نقش داشته باشند، درمان آن اغلب آسان است، ولی در مواردی که علل داخلی موجب خارش پوست شده باشند، درمان سخت‌تر است.

بیماری‌های پوستی

درمان خارش پوست
او تصریح کرد: برای درمان خارش پوست گاهی لازم است بیوپسی یا نمونه برداری یا آزمایش‌های کبدی، کلیوی، تیروئیدی یا قند خون انجام شود.

احسانی یادآوری کرد: به طور کلی درمان خارش پوست بر اساس تشخیص و یافته‌های بالینی انجام می‌شود.

خارش پوست، یکی از شایع‌ترین شکایاتی است که بیماران را مجبور می‌کند برای تخفیف یا درمان آن به متخصصان پوست و مو مراجعه کنند. گاه خارش چنان شدید است که فرد، قادر به خوابیدن نبوده و امکان زندگی عادی برای فرد وجود ندارد.خارش شدید در سراسر بدن، اغلب در افرادی که به بیماری‌های کلیوی یا نارسایی‌های مزمن کلیوی دچار هستند، رخ می‌دهد. خارش پیوسته می‌تواند نشانه خاموش بیماری کبدی نیز باشد.

یکی از علل خارش ناشی از خشکی پوست بوده که بسیار شایع است.این علت بیشتر در سالمندان، افرادی که در محیط‌هایی با آب و هوای خشک زندگی می‌کنند و افرادی آب کم می‌نوشند، مشاهده می‌شود. برای درمان این علت می‌توان از نرم کننده‌ها، روغن‌های گیاهی و شوینده‌های ملایم استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار