مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: سهام معامله شده در بورس فارس ۴۰ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۰۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 27 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کرشمه ترابیان با اشاره به عملکرد بورس استان فارس در ماه آبان اظهار داشت: در ۱۸ روز فعالیت بورس در این ماه ۳۷۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۹۳۹ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او با اشاره به جزئیات این معاملات، گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام در این مدت ۱۰۷۷۰۸ میلیون ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که حجم سهام معامله شده ۴۰ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۱ درصد کاهش داشته است.

ترابیان بیان کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۵ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۵ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او عنوان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در یک ماهه اخیر ۲۶ ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری در این مدت ۷۴۵۶۶ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۴۱۴۳ میلیون ریال بوده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار