وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات نحوه توزیع کمک معیشتی دولت در میان خانواده‌ها توضیحاتی داد.
کد خبر: ۸۰۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 26 November 2019

آخرین جزئیات از نحوه توزیع کمک معیشتی دولت به خانواده‌ها

به گزارش تابناک سمنان: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کار آفرینی در مورد کمک معیشت خانوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله اول نزدیک به ۱۸ میلیون خانوار (۶۰ میلیون نفر از افرادی که در گذشته یارانه دریافت می‌کردند) مشمول دریافت کمک معیشت خانوار شدند که در سه نوبت از ۵۵ هزار تومان به ازای یک خانواده یک نفره تا ۲۰۵ هزار تومان به ازای خانواده ۵ نفره به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

بررسی آزمون وسع خانوارها با دسترسی به اطلاعات کامل مالی افراد

وی افزود: قطعا بررسی آزمون وسع خانوار بدون دسترسی به اطلاعات کامل مالی افراد امکان پذیر نیست و برای اینکه خطا را کم کنیم با همکاری وزارت ارتباطات شرایطی را فراهم کردیم تا افرادی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد حمایتی را دارند، اما در مرحله اول آن را دریافت نکردند از طریق کد دستوری#۶۳۶۹* درخواست خود را برای دریافت سبد حمایتی اعلام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افراد بعد از ثبت درخواست به همکاران ما اجازه می‌دهند که وضعیت مالی آن‌ها از طریق حساب‌های بانکی بررسی بیشتری شود.

شریعتمداری گفت: در صورتی که این تقاضا مورد پذیرش قرار گرفت، در کمال احترام تمام معوقات از زمان شروع اجرای طرح به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود.

وی گفت: اگر فرد مشمول دریافت سبد حمایتی نبود، به آن‌ها پیامکی مبنی بر اینکه بسته حمایتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد ارسال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ممکن است یک میلیون نفر به افراد مشمول دریافت سبد حمایتی بعد از آزمون وسع اضافه شود.

شریعتمداری گفت: گفته می‌شود یک فردی دارای ملک با ارزش بالای یک میلیارد تومان است، مشمول دریافت بسته حمایتی نمی‌شود، در صورتی که بیشتر املاک در تهران بیشتر از یک میلیارد تومان ارزش دارد و داشتن ملک به معنای پولدار بودن یک فرد نیست و حتی نداشتن ملک نیز به معنای فقیر بودن افراد محسوب نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیاری از افراد ملکی به نام خود ندارند، اما درآمد‌های زیادی دارند.

 

شریعتمداری گفت: افرادی که بیش از سه سفر خارج به کشور به غیر از سفر‌های زیارتی در طول سال داشته باشند، مشمول دریافت سبد حمایتی نمی‌شوند.

وی افزود: افرادی که هم شغل، مسکن و ماشین دارند مشمول دریافت بسته حمایتی نمی‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه افراد برای پیگیری بسته حتمایتی به وزارت کار مراجعه نکنند، گفت: سه اپراتور مسئولیت ثبت درخواست‌های مردمی برای دریافت سبد حمایتی را تقبل کردند که دو اپراتور مشکلی نداشتند و اپراتور همراه اول ساعاتی دارای اختلال بود که رفع شده است.

وی در پاسخ به این سوال که خودتان سبد معیشتی دریافت کردید، گفت: خیر، دریافت نکردم.

کمک به کارآفرینان برای پرداخت حقوق معوقه کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حقوق‌های عقب افتاده کارگران گفت: برخی از کارگران بین ۲ تا ۷ ماه حقوق دریافت نکرده اند، به همین دلیل در دولت تمصمیم گرفته شده است که برای حل این مشکل به کمک کارفرمایان برویم و با دریافت وثیقه منابعی را از سیستم بانکی کشور در اختیار کارفرمایان قرار دهیم که مصوبه آن به شورای پول و اعتبار رفته است، اما دولت نمی‌تواند به همه واحد‌های تولید کمک کند.

وی افزود: از مجموع ۸۴ تا ۸۵ هزار واحد تولیدی حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد دچار مشکل هستند و حتی یک مورد آن‌ها هم برای ما مهم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار