حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در راس یک هیئت قضائی، ضمن حضور در زندان مرکزی شیراز، با عوامل اغتشاشات اخیر شیراز دیدار کرد و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۸۰۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 25 November 2019

موسوی با بیان اینکه اگر اعتراض و انتقاد در مسیر اصلاح امور باشد، نباید منجر به تخریب اموال عمومی و بیت المال و اموال خصوصی مردم شود، گفت: متأسفانه عده‌ای از افراد با سوء استفاده از احساسات مردم باعث وارد آمدن خسارت به بیت المال شدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه محاکمه اشرار، آشوبگران و اوباش دخیل در اغتشاشات این استان به زودی آغاز می‌شود، گفت: در دادسرا با تعیین شعب ویژه، بازپرس‌های مجرب پرونده‌ها را بررسی می‌کنند.

وی گفت: با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس تاکید شد تا طی ۲ روز آینده پرونده دستگیر شدگان حوادث اخیر را تعیین تکلیف کرده و برای مقصران قرار مجرمیت صادر کنند تا پس از محاکمه در دادگاه صالحه، عدالت در موردشان اجرا شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به اینکه ممکن است در جمع دستگیر شدگان کسانی باشند که تخلف کمتری مرتکب شده باشند، گفت: در صورت اثبات بی گناهی یا خفیف بودن تخلف آنان در صورت همکاری و معرفی عوامل مؤثر و اصلی اغتشاشات زمینه آزادی یا تخفیف در مجازات آنان فراهم می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: امنیت خط قرمز دادگستری است و باید همواره نسبت به حیله و کید دشمنان و کشورهای غربی هوشیار باشیم چرا که اگر این کشورها خیر خواه ما بودند مردم و کشور را با تحریم های ظالمانه تحت فشار قرار نمی دادند بنابراین دشمنان خواستار برهم زدن نظم و امنیت در جامعه هستند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

او گفت: تداوم، پایداری و ثبات نظم، امنیت و آرامش جامعه اولویت دستگاه قضایی است و همه ما باید تلاش کنیم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهنمودهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) توجه کنیم.

براساس این گزارش، هیئت قضایی در ادامه این هیئت قضایی از چندین بازداشتگاه دیگر نیز بازدید و با بازداشت شدگان دیدار و گفت و گو و مسائل آنان را بررسی کردند.

در این دیدار، رئیس کل دادگستری استان فارس را دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین دادگستری و مدیر کل زندان‌های فارس همراهی می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار