دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این بازدید با بیان اینکه صف معترضان از تخریبگران جداست اظهار داشت : قضات مجرب به صورت شبانه روزی نسبت به تحقیق از متهمان و تفهیم اتهامات انتسابی در حال فعالیت هستند ، در همان ابتدای دستگیری از ناحیه قضات ویژه رسیدگی کننده در دادسرا ، متهمان بازجویی و با صدور قرار تامین کیفری تعیین تکلیف شده اند .
کد خبر: ۸۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 25 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسوولان قضایی استان فارس طی روزهای گذشته بارها بر برخورد قاطع با اغتشاشگران و افرادی که با سوء استفاده از حق اعتراض عمومی به تخریب بیت المال و آتش زدن بانک‌ها و جایگاه‌های سوخت و مراکز خدماتی شهری اقدام کردند تاکید کرده‌اند ، ایجاد شعب ویژه رسیدگی به تخلفات در این حوزه ، شناسایی و دستگیری لیدرهای اغتشاگران و برخورد بدون اغماض و قاطع با افرادی که جرم آنها در رسیدگی های قضایی اثبات شود مواردی است که پیشتر رییس کل دادگستری استان فارس و دادستان شیراز بر آن تاکید کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس اکنون با حضور در زندان مرکزی شیراز در راستای نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بازداشت شدگان حوادث اخیر از تعیین تکلیف متهمان اغتشاشات اخیر در استان فارس خبر می دهد و با بیان اینکه اگر اعتراض و انتقاد در جهت اصلاح امور باشد نباید منجر به تخریب اموال عمومی و بیت المال و اموال خصوص مردم شود گفت: متأسفانه عده ای از افراد با سوء استفاده از احساسات مردم باعث وارد آمدن خسارت به بیت المال گردیدند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با حضور در زندان مرکزی شیراز با عوامل بازداشت شده اغتشاشات اخیر شیراز دیدار کرد و در ادامه از آغاز محاکمه اشرار ، آشوبگران و اوباش دخیل در اغتشاشات در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در دادسرا با تعیین شعب ویژه ؛ بازپرس های مجرب پرونده ها را بررسی می کنند و در سراسر استان نیز با صدور بخشنامه ای به دادستان های حوزه های قضایی تأکید شده است تا در دو روز آینده پرونده های دستگیر شدگان حواث اخیر را تعیین تکلیف و برای مقصرین قرار مجرمیت صادر نمایند تا در دادگاه پس از محاکمه ، عدالت در خصوص آنان اجرا شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به اینکه ممکن است در جمع دستگیر شدگان کسانی باشند که تخلف کمتری از آنان سر زده باشد گفت: در صورت اثبات بی گناهی و یا خفیف بودن تخلف آنان در صورت همکاری و معرفی عوامل مؤثر و اصلی اغتشاشات زمینه آزادی و یا تخفیف در مجازات آنان فراهم می شود.

وی در ادامه تأکید کرد : امنیت خط قرمز دادگستری است و باید همواره نسبت به حیله و کید دشمنان و کشورهای غربی هوشیار باشیم چر که اگر این کشورها خیر خواه ما بودند مردم و کشور را با تحریم های ظالمانه تحت فشار قرار نمی دادند بنابراین دشمنان خواستار برهم خوردن نظم و امنیت در جامعه هستند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: تداوم ، پایداری و ثبات نظم ، امنیت و آرامش جامعه اولویت دستگاه قضایی است و همه ما باید تلاش نماییم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهنمود های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب توجه نمائیم.

در ادامه این هیأت قضایی علاوه بر زندان مرکزی شیراز از چندین بازداشتگاه دیگر نیز بازدید و با بازداشت شدگان دیدار و مسائل آنان را مورد بررسی قرار داد.در دیدار رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان مرکزی شیراز دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان معاونین دادگستری و مدیر کل زندان های استان فارس نیز حضور داشتند.

صف معترضان از تخریبگران جداست

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این بازدید با بیان اینکه صف معترضان از تخریبگران جداست اظهار داشت : قضات مجرب به صورت شبانه روزی نسبت به تحقیق از متهمان و تفهیم اتهامات انتسابی در حال فعالیت هستند ، در همان ابتدای دستگیری از ناحیه قضات ویژه رسیدگی کننده در دادسرا ، متهمان بازجویی و با صدور قرار تامین کیفری تعیین تکلیف شده اند .

حیدر آسیابی با بیان اینکه پس از وصول گزارش نهایی از ناحسیه ضابطین و اخذ آخرین دفاع قرار نهایی متهمان صادر خواهد شد و بعد از کارشناسی و تعیین خسارت های وارده به اماکن عمومی و خصوصی و بررسی ادله اتهامات انتسابی در خصوص وضعیت متهمان تصمیم گیری می شود.

آسیابی با تاکید بر اینکه پس از طی شدن روند قانونی و دستگیری همگی شرکاء جرم نسبت به صدور قرار نهایی و ارسال پرونده ها با صدور کیفر خواست به دادگاه اقدام خواهد شد اضافه کرد: اغتشاشگران از مردم و معترضین عادی و آن دسته از متهمانی که اتهامات سبکی متوجه آنها بوده و در تخریب ها و آتش زدن ها نقشی نداشته اند تفکیک می شوند ، افرادی که اتهامات سبکی متوجه آنها بوده و در تخریب ها و آتش زدن ها نقشی نداشته اند با اخذ تامین کیفری مناسب به زودی آزاد خواهند شد .

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.
در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار