سخنان سخنگوی این جبهه و همچنین سایر اعضای جبهه پایداری نشان می دهد، پایداری چی ها خیلی هم در قید و بند نام ها هستند و اگر عنوان اصولگرایی به «انقلابی» تغییر کنند، بیشتر مورد پسند این طیف سیاسی نو اصولگرا قرار خواهد گرفت. بنابراین به نظر می رسد، اگر اصولگرایان سهم ویژه ای به «جبهه پایداری» بدهند و از طرفی هم اسم‌شان را هم «انقلابی» بگذارند؛ مشکل «وحدت‌»...
کد خبر: ۸۰۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 25 November 2019
 
سخنان سخنگوی این جبهه و همچنین سایر اعضای جبهه پایداری نشان می دهد، پایداری چی ها خیلی هم در قید و بند نام ها  هستند و اگر عنوان اصولگرایی به «انقلابی» تغییر کنند، بیشتر مورد پسند این طیف سیاسی نو اصولگرا قرار خواهد گرفت. بنابراین به نظر می رسد، اگر اصولگرایان سهم ویژه ای به «جبهه پایداری» بدهند و از طرفی هم اسم‌شان را هم «انقلابی» بگذارند؛ مشکل «وحدت‌»...
 

اصولگرایان پس از اعلام انحلال جبهه مردمی نیروهای انقلاب «جمنا» و راه اندازی شورای ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم که قرار است با هدایت «غلامعلی حداد عادل» و تحت نظارت جامعه روحانیت مبارز کار را پیش ببرد، امید زیادی به کسب پیروزی در انتخابات اسفند ماه سال 98 دارند. آنها معتقدند با این ساز و کار انتخاباتی می توانند بخش اعظمی از جریان اصولگرایی را زیر یک چتر واحد جمع کنند و مانع از افتراق نیروهای خود بشوند.

به گزارش «تابناک»، اصولگرایان تاکید کرده اند که بسیاری از طیف ها در جریان اصولگرا از جمله اصولگرایان سنتی، جبهه ایستادگی، طیف قالیباف، جبهه پایداری و سایر جریانات سیاسی و جبهه های حاضری که عنوان اصولگرایی را یدک می کشند پذیرفته اند که در جلسات شورای ائتلاف حضور پیدا کنند و برای رسیدن به تصمیمات واحد برای انتخابات پیش رو همسو با سایر جریان های حاضر در بین اصولگرایان عمل کنند، اما همانطور که پیش بینی می شد از همان ابتدا سازهای ناسازگاری کوک شد.

جبهه پایداری همانطور که در چند انتخابات اخیر نتوانسته همراه با سایر اصولگرایان به جمع بندی و تصمیم انتخاباتی برسد، بازهم در ماجرای ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس یازدهم سر ناسازگاری گذاشت و بلافاصله بعد از اعلام همراهی با شورای ائتلاف اعلام کرد که هنوز در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور نیافته است و باید کار کمی پیش برود تا ببیند می تواند با این جریان همراه و هم راستا شود یا خیر؟

بعد از اعلام این موضوع توسط حجت الاسلام «ناصر سقای بی ریا» برخی اصولگرایان تاکید کردند که نباید مابقی جریان اصولگرا دل به همراهی پایداری خوش کنند چون این جریان همواره وحدت شکن بوده است. برخی اصولگرایان هم عنوان کردند که جبهه پایداری سهم بیشتری در لیست اصولگرایان می خواهد برای همین است که از ابتدای شروع بکار شورای ائتلاف تصمیم به اعلام تصمیمات متناقض با شورا و سایر اصولگرایان گرفته است.

اصولگرایان سهم ویژه به «جبهه پایداری» بدهند، اسم‌شان را هم «انقلابی» بگذارند؛ مشکل «وحدت‌»شان حل می‌شود

حالا سخنگوی جبهه پایداری به اعلام نظرات این جریان پرداخته و با تشریح چهار سطح از مدل پیشنهادی تشکل برای هم‌افزایی و وحدت اصول‌گرایان در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: باید طوری عمل کنیم مردم به جریان‌های انقلابی اعتماد واقعی کنند و راه حل موضوعات کشور را در سبد آراء این جریان‌ها جستجو کنند.

«مجید متقی فر» درباره الگوی پیشنهادی تشکل متبوع خود برای وحدت نیرو‌های انقلاب در انتخابات مجلس گفت: هدف جبهه پایداری از طرح این الگو این است که با هم‌افزایی با جبهه انقلاب افراد شایسته و در طراز گفتمان انقلاب اسلامی وارد مجلس شوند تا ان‌شاءالله شاهد یک مجلس انقلابی و کارآمد در پیگیری آرمان‌های بلند انقلاب و برطرف شدن مشکلات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه در طلیعه گام دوم انقلاب نقش مجلس و مخصوصاً انتخابات یازدهم، قطعاً بیش از گذشته است، اظهار داشت: بر این اساس، نگاه راهبردی معطوف به حل مشکلات از طریق ظرفیت موجود در تقنین و نظارت بر امور، می‌تواند در حرکت و پیشرفت کشور اثرات بسزایی داشته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: احزاب و گروه‌های مختلف جبهه انقلاب با همدلی و هم افزایی، در انتخاب نامزدها، بر اساس شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی و نیاز‌های کشور عمل کنند و در نهایت کسانی را معرفی کنند که این شاخص‌ها در آن‌ها متعین باشد. در حقیقت در تصویر ذهنی مردم این افراد، توامان، نماد گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی در حل مسائل اساسی کشور باشند.

متقی فر افزود: برای انتخاب نامزد‌های مجلس طی چند ماه گذشته ما شاخص‌هایی که افراد، بر اساس آن بتوانند مطالبات مردم و نظام را در مجلس محقق کنند، با مشورت استان‌ها تهیه و تدوین کردیم تا براساس آن و بدون تأثیر عواملی دیگر، انتخاب افراد انجام شود. از آن جایی که در این شاخص‌ها علاوه بر خصوصیات و ویژگی‌های فردی از جمله تخصص، تعهد، کارآمدی و... جنبه اجتماعی افراد در قالب مولفه مردمی بودن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، چنانچه این شاخص‌ها با دقت ملاک عمل قرار گیرند، مقبولیت مردمی هم تأمین خواهد شد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره مدل جبهه پایداری برای هم‌افزایی و وحدت اصول‌گرایان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی که شاهد صف‌آرایی کم‌سابقه جریانات غیر انقلابی و انقلابی‌نما هستیم. بسیار ضروری است که جریانات و افراد انقلابی با وجوه مشترک بیشتری در این دوره از انتخابات حضور یابند.

متقی فر با بیان اینکه قطعاً تشتتی که باعث پراکندگی آرا و سردرگمی مردم و انقلابیون شود برای هیچ کس قابل قبول نیست، گفت: ما باید طوری عمل کنیم و زمینه حضور نامزد‌ها و مردم را فراهم کنیم که مردم با دغدغه مندی که نسبت به مسائل کشور و نظام دارند به جریانات انقلابی اعتماد واقعی پیدا کنند و راه حل موضوعات کشور را در سبد آراء جریانات انقلابی جستجو کنند.

وی افزود: مدل انتخاباتی جبهه پایداری بر مبنای این فرض تهیه شده که نتیجه انتخابات، حاکمیت گفتمان کارآمد و ارزشی در مجلس باشد. ما بر اساس این مدل، گفتگوهایمان را با دیگر جریانات سیاسی انقلابی شروع کرده‌ایم.

متقی فر با بیان اینکه سه محور اصلی و راهبردی ملاک عمل و گفتگو‌ها است، گفت: همسوسازی جریانی و محتوایی در ارتباط با رسانه‌ها و مردم، تهیه لیست انتخاباتی انقلابی و کارآمد و تمرکز راهبردی و پاسخ روشن و دقیق به مسائل و مشکلات اساسی مردم این محور‌ها را تشکیل می‌دهند.

آنطور که برخی اصولگرایان گفته اند و شواهد هم نشان می دهد، وضعیت مطلوب برای جبهه پایداری بکار گیری افراد حاضر در لیست انتخاباتی اصولگرایان از بین افرادی است که آنها به اصطلاح این چهره ها را «اصلح» می دانند. پس می توان گفت طرح موضوع سهم خواهی هرچه بیشتر از سوی جبهه پایداری که برخی اصولگرایان آن را عنوان کرده بودند، خیلی بیراه هم نیست.

ضمن اینکه سخنان سخنگوی این جبهه و همچنین سایر اعضای جبهه پایداری نشان می دهد، پایداری چی ها خیلی هم در قید و بند نام ها  هستند و اگر عنوان اصولگرایی به «انقلابی» تغییر کنند، بیشتر مورد پسند این طیف سیاسی نو اصولگرا قرار خواهد گرفت. بنابراین به نظر می رسد، اگر اصولگرایان سهم ویژه ای به «جبهه پایداری» بدهند و از طرفی هم اسم‌شان را هم «انقلابی» بگذارند؛ مشکل «وحدت‌»شان حل خواهد شد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار