کد خبر: ۷۹۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 24 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

خواص پیازچه در سبزیجات 

پیازچه علاوه بر خوش طعم کردن غذاها خواص درمانی بسیاری دارد؛  این نوع  سبزی در  حفظ سلامت قلب، تقویت استخوان ها بسیار مفید است، همچنین برای پوست، درمان سرماخوردگی، حفظ سلامت چشم ها، کاهش ریسک سرطان، کنترل قند خون، سلامت گوارش، برطرف کردن عفونت ها بسیار مفید است و می‌توان از آن بهره‌های زیادی برد.

ساعت10/

سردرد های خطرناک ناشی از چیست؟ 

برخی افراد به سردرد‌هایی مبتلا هستند که باعث بیداری آنها از خواب می‌شود؛ مهمترین این سردردها از نوع عروقی، میگرن است.  اگر سردرد‌های صبحگاهی دارید ممکن است عللی چون بی‌خوابی و عدم استراحت کافی، فشار خون بالا داشته باشد، اما اگر سردرد شما اول صبح شروع می‌شود و در طول روز کمتر می‌شود متفاوت‌تر خواهد بود. به طور طبیعی ما در طول خواب با افزایش نسبی فشار داخل جمجمه روبه رو می شویم ، پس اگر ضایعه‌ای فضاگیر در آنجا وجود داشته باشد،  افزایش فشار نسبی ممکن است موجب  بروز سردرد افراد شود.

در صورتی که سردرد با تهوع و استفراغ در اوایل صبح همراه باشد و با استفراغ کردن سردردتان کم شود به طوری که بعد از این حالت، اشتهای خوردن صبحانه را پیدا کنید در وضعیت خطرناکی قرار دارید و باید به پزشک مراجعه کنید. مراقب سردرد کودکان هم باشید چرا که آن‌ها نمی‌توانند سردرد را بشناسند یا از آن شکایت کنند، ولی سردرد در آنها  با تغییر اشتها، کاهش فعالیت بدنی و یا کاهش تمایل به درس خواندن ظاهر می شوند.

با گیلاس از درد‌های عضلانی بعد از ورزش خلاص شوید/ با اضطراب کودکان چه کنیم/ سردرد‌های خطرناک را بشناسید/ میوه‌ای برای درمان بی‌خوابی

 

گرفتن دوش سرد خوب است  یا گرم؟

دوش آب سرد باعث افزایش انرژی  و افزایش  سوخت و ساز در بدن می‌شود همچنین به سفت شدن پوست کمک زیادی می‌کند، ضد افسردگی، ضد خواب آلودگی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد. دوش آب گرم خستگی را برطرف می‌کند، ضد بی‌خوابی است، اگر به دنبال راهی برای هوشیاری هستید دوش آب گرم بگیرید، چراکه موجب  کاهش اضطراب خواهد شد، سردرد را درمان کرده  و موجب  کاهش تعریق، بازکنندگی بینی و پاکسازی پوست بدن می شود.

ساعت10/

چه عواملی در ریزش مو تاثیر دارند؟ 

بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو مواجه هستند؛ بهتر است بدانید که مهم‌ترین دلیل ریزش مو عوامل ارثی و ژنتیکی است؛ با این وجود پزشکان پوست و مو عوامل دیگری را هم در ریزش مو موثر می‌دانند. انواع حساسیت‌های فصلی، نوع تغذیه، آلودگی هوا و آب، نوع و کیفیت مواد شوینده سر و شامپو‌ها از دیگر عواملی است که روی سلامت مو تاثیر زیادی دارند؛ علاوه بر موارد فوق برخی رفتار‌های نادرست، سلامتی مو را به خطر می‌اندازد. بستن مو‌ها با کش سفت، خشک کردن مو‌های کاملا خیس با سشوار، استفاده بیش از حد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مثل اتوی مو و استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی کاملا شیمیایی از مواردی هستند که موجب ریزش زودرس موها می‌شوند.

ساعت10/

خوابیدن بعد از خوردن غذا کار درستی است؟

بعد از خوردن یک وعده غذایی دراز نکشید؛ باید بدانید با دراز کشیدن معده که پر از غذا است  بنابراین به لوزالمعده فشار وارد خواهد شد و خون‌رسانی به این عضو را کاهش می‌دهد. ایجاد اختلال در خون‌رسانی به لوزالمعده، موجب کاهش ترشح انسولین و اختلالات گوارشی نظیر سوءهاضمه می‌شود. دراز کشیدن پس از خوردن غذا به دلیل کاهش انسولین برای بیماران دیابتی خطر بیشتری دارد؛ چراکه با کاهش ترشح انسولین میزان قندخون بیماران دیابتی افزایش می‌یابد.

ساعت10/

خطرات مسواک زدن بعد از خوردن لیمو ترش 

لیمو ترش یک منبع فوق العاده ویتامین C است که به دلیل وجود اسید سیتریک در آن به هضم غذا هم کمک زیادی می‌کند؛ به خاطر داشته باشید که آب لیمو یک ماده اسیدی است، مسواک زدن پس از خوردن آب لیمو موجب انتشار اسید آب لیمو در دهان می‌شود؛ به علاوه فشار مسواک بر دندان‌ها در محیط اسیدی به مینای دندان آسیب می‌زند؛ توصیه می‌شود تا یک ساعت بعد از خوردن آب لیمو مسواک نزنید. همچنین باید بدانید که ترکیب آب لیمو با نوشیدنی‌های گرم مانند چای برای سلامتی دندان‌ها مناسب نیست؛ گرما موجب تسریع واکنش‌های شیمیایی شده و قدرت مخرب اسید آب لیمو بر دندان‌ها را افزایش خواهد داد؛ بهتر است آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط و میل کنید.

ساعت10/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار