پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان انتقال خون کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما ما با کاهش ذخایر فرآورده های خونی مواجه می شویم و مردم باید همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.
کد خبر: ۷۹۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 24 November 2019

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: معمولا تمامی مراکز اهدا خون در تمامی کشورها در برخی زمان ها همچون فصول سرد، گرم و تعطیلات سال نو با کمبود خون مواجه می شوند. 

 وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر استان نیز با کمبود ذخیره فرآورده های خونی مواجه است، دلیل این کاهش بخاطر نزدیک شدن به فصل سرما وتعداد زیادی از مردم و اهدا کنندگان دچار سرما خوردگی می شوند و این اهدا کنندگان را از اهدا خون معاف می کندو عده ای هم به دلیل برودت هوا عده ای از منزل خارج نمی شوند است. 

مدیر کل سازمان انتقال خون کرمانشاه افزود: با نزدیکی فصل سرما، خصوصا در این منطقه که جاده ها کوهستانی و برف گیر است، احتمال تصادفات افزایش می یابد و بسیاری از جراحی ها به نیمه دوم سال منتقل می شود، این امر موجب افزایش مصرف می شود، و از طرفی تولید یا مراجعه کاهش می یابد.

صالحی فر بیان داشت: در بحث پدافند غیر عامل باید ذخیره حدود 7 روز را داشته باشیم. ذخیره کنونی از این حد نیز کمتر است، اتفاقات اخیر نیز در کاهش مراجعات تاثیر گذار بوده، در حال حاضر تیم های سیار برنامه را به فرمانداری ها هلال احمر شهرستان داده اند. به شهرستان ها مراجعه می کنیم تا ذخیره مناسب را داشته باشیم و در صورت بروز مشکل بتوانیم پاسخگوی نیاز ها باشیم.

 وی در خصوص طرح نذر خون، تصریح کرد: طرح نذر خون مربوط به ایام محرم و صفر بود که از مردم دعوت به عمل آمد که خون خود را در طی این دو ماه اهدا کنند و زمان در نظر گرفته شده برای جلوگیری از ازدحام جمعیت بود، با توجه به اینکه خون اهدایی را تا 35 روز می توان نگه داری کرد. و با استقبال خوبی از سوی مردم رو به رو شدیم.

 صالحی فر در پایان ضمن تاکید بر نیاز به اهدا خون، ابراز داشت: اینکه تصور کنیم اکنون حیات فرد یا افرادی به اهدا خون ما بستگی دارد بسیار موثر است. باید همه مردم دغدغه اهدا خون را داشته باشند وبا توجه به اینکه در هفته بسیج هستیم و بسیجیان در تمامی صحنه ها حاضر هستند از آن ها درخواست می کنیم به اهدا خون در این ایام بپردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار