عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری روی وب‌سایت شفاف خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 23 November 2019

به گزارش تابناک تهران، معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «بهاره آروین» اظهار داشت: علاوه بر صورت‌های مالی، ترازنامه و سود و زیان واحدهای تابعه شهرداری تهران نیز در قالب استاندارد اکسل روی وب‌سایت شفاف قرار گرفت.
وی گفت:‌همچنین اساسنامه و آیین‌نامه مالی و معاملاتی این واحدها از دیگر اطلاعاتی است که در این سایت منتشر شد.
آروین با اشاره به اینکه اطلاعات منتشرشده مربوط به سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ است، خاطرنشان کرد: این نخستین بار است که صورت‌های مالی سازمان‌ها منتشر می‌شود.
عضو شورای تهران ادامه داد:‌ صورت‌های مالی شرکت‌ها نیز پیش از این در برخی سال‌ها روی سامانه کُدال منتشر شده بود که به‌روزرسانی شد و لینک اطلاعات سامانه کدال به همراه اساسنامه و آیین‌نامه مالی و معاملاتی آنها روی وبسایت شفاف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتشار این اطلاعات اولین گام مهم در راستای شفافیت‌بخشی به واحدهای تابعه است، اظهار داشت: متاسفانه این واحدها در سال‌های گذشته به حیاط خلوت مدیریت شهری تبدیل شده بودند. داده‌های منتشرشده زمینه مناسبی را برای تحلیل‌های سیاستگ‌ذارانه و ارائه پیشنهاد درجهت بهبود سیاستگذاری و حکمروایی شرکتی در این واحدها ایجاد می‌کند.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران افزود: امیدوارم در مسابقه‌ای که به زودی از سوی شهرداری تهران برای تحلیل‌های داده‌های وبسایت شفاف برگزار خواهد شد، یکی از محورهای مورد توجه تحلیلگران داده و متخصصان اقتصادی و اجتماعی، تحلیل داده‌های مرتبط با سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری باشد.

آروین با اشاره به اینکه اطلاعات مالی منتشرشده عمدتا مربوط به واحدهای تابعه نسل اولی شهرداری تهران است، گفت: واحدهای نسل اولی، آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که به صورت وابسته به شهرداری تهران تاسیس شدند و واحدهای تابعه نسل دومی یا نسل سومی، شرکت‌هایی هستند که به یکی از واحدهای تابعه شهرداری وابسته هستند.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تاکید کرد: در تلاش هستیم که به زودی اطلاعات مالی نسل‌های دوم و سوم شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران هم منتشر شود و امیدواریم تحلیل این داده‌ها به تصمیم‌گیری برای ادغام، انحلال و عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه کمک کند و چابک‌سازی شهرداری تهران و بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان از طریق حکمروایی شرکتی محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار