مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در همایش گرامی‌داشت هفته کتاب بیان کرد: سال گذشته سه کتابخانه در استان قم بازسازی شده است.
کد خبر: ۷۹۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 21 November 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام امیرعطاءالله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در همایش بزرگداشت مقام کتابدار و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی با شعار «حال خوش خواندن» ضمن گرامیداشت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم اظهار داشت: زیارتگاه کریمه اهل بیت علیها السلام سر منشأ همه خوبی ها و برکات برای قم است.

سال گذشته سه کتابخانه در استان بازسازی شد

وی فرا رسیدن هفته کتاب را تبریک گفت و تصریح کرد: همیاری مسئولان استانی و مدیران شهری با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم موجب می‌شود خادمان عرصه کتاب بتوانند به شیوه ای مطلوب و با انگیزه ای بهتر خدمات خود را ارائه دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، ضمن تقدیر از سازمان مدیریت و برنامه و شهردار سلفچگان به‌عنوان حامیان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: سال گذشته سه کتابخانه در استان قم بازسازی شده است تا شرایط محیطی مورد استفاده کتابخوانان مطلوب‌تر شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه کارها ساختمان مستقلی را به کتابخانه سلفچگان اختصاص دهیم.

وی افزود: 872 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی استان قم از 18 آبان دنبال شده است که با این آمار استان قم در میان استان‌های مختلف کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام جباری خاطرنشان کرد: در 23 کتابخانه بیش از دو هزار و 500 برنامه فرهنگی طی یک سال اخیر برگزار شده که نقد کتاب، نمایش‌نامه خوانی، قصه‌گویی، نشست کتاب‌خوان، کارگاه های آموزشی و مشاوره، سفالگری و نقاشی در تمامیی گروه های سنی از جمله این برنامه‌هاست و این تعداد نسبت به حجم مخاطب کم است که امیدواریم با مشارکت مسئولان و فراهم‌سازی بسترهای مطلوب‌تر بتوانیم حرکت‌های گسترده‌تری را رقم بزنیم.

وی از برگزاری جشنواره سراسری هدهد سفید با محوریت تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی یاد کرد و گفت: برخی از برگزیدگان کشوری این جشنواره از اعضای کتابخانه و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان قم هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار