رئیس‌جمهور آمریکا درباره روند مذاکرات با چین مدعی شد با اینکه از رابطه با چین در حال حاظر راضی است اما اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد تعرفه‌های بیشتری ضد این کشور وضع خواهد کرد.
کد خبر: ۷۹۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 20 November 2019

ترامپ: در صورت شکست مذاکره با چین تعرفه‌ها را بیشتر می‌کنمه

به گزارش تابناک سمنان: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره روند مذاکرات با چین گفت: «چین در کنار ما به پیش می‌آید و قصد دارد که به توافقی برسد که من خواهان آن هستم. اگر آن‌ها خواهان آن نباشند آنگاه وضعیت به گونه دیگری خواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «من هم اکنون در رابطه با چین راضی هستم. آن‌ها میلیارد‌ها و میلیارد‌ها دلار به ما پرداخت می‌کنند. در آینده‌ای نه چندان دور این میزان به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید در حالی که چین هرگز حتی ۱۰ سنت هم به ما نمی‌داد. من پول زیادی را به کشاورزان داده و به مردم کمک کرده ام. این موضوع به کمک نیاز دارد و چین مقادیر زیادی در این باره به ما پرداخت می‌کند.»

ترامپ ضمن اعلام اینکه چین هم اکنون این مبلغ را به آمریکا پرداخت می‌کند، مدعی شد: «ما دیگر آن تعرفه‌ها را پرداخت نمی‌کنیم. آن‌ها تعرفه‌ها را پرداخت می‌کنند. ارزش پول آن‌ها کاهش یافته است. آن‌ها برای مقابله با این موضوع نقدینگی را به اقتصاد خود تزریق می‌کنند. زنجیره تامین مالی آن‌ها از بین رفته است. من گفته ام که آن‌ها بدترین سال را در ۵۷ سال اخیر پشت سر می‌گذارند.»

وی افزود: «اما با توجه به آنچه گفته شد من روابط خوبی با چین دارم. باید ببینیم که چه روی می‌دهد. من هم اکنون بسیار خوشحالم. اگر مابه توافقی با چین نرسیم آنگاه من حتی تعرفه‌ها را هم بالاتر می‌برم.»

ترامپ درباره توافق تجاری با کانادا و مکزیک گفت: «ما با مشکلاتی روبرو هستیم. مقامات مکزیک و کانادا با ما هر روز تماس می‌گیرند و می‌گویند چه خبراست؟ او (نانسی پلوسی) بر روی صندلی خود نشسته است. همه دموکرات‌ها به نفع وی رای می‌دهند. او هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد. او از ماه‌ها پیش این سخنان را گفته است. او سخنان خود را تایید می‌کند. او خواهان این وضعیت است. او از این وضعیت خوشش می‌آید. او زنی کاملا بی صلاحیت است. تمام آنچه که وی خواهان آن است تمرکز بر روی استیضاح است. این تنها یک امید واهی است.»

وی افزود: «من گفته ام که به نظرم وضعیت نسبتا خوب است. او (نانسی پلوسی) می‌خواهد از توافق تجاری بین آمریکا، کانادا و مکزیک به نفع خود بهره برداری کند، زیرا رای لازم برای استیضاح را در اختیار ندارد. او از توافق تجاری بین آمریکا، کانادا و مکزیک برای به دست آوردن رای لازم برای استیضاح استفاده می‌کند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار