کارشناس مسائل آموزشی گفت: زمان آموزش در کشور ما کم است و کاهش این زمان به دانش آموز ضربه می‌زند.
کد خبر: ۷۹۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 19 November 2019
کم شدن ساعات آموزش به دانش آموزان ضربه می‌زند/ زمان آموزش در کشور ما کم است
به گزارش تابناک سمنان: عظیم محبی، مدیر سابق هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و کارشناس مسائل آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش ساعت آموزش از ۹۰ دقیقه به ۷۰ دقیقه گفت: این امر یک موضوع عامل نیست. بر اساس برنامه درسی ملی هر زنگ درسی ۵۰ دقیقه است و به دلایل مختلف برخی مدارس این دو ۵۰ دقیقه را با هم ادغام کردند و یک زنگ ۹۰ دقیقه‌ای برگزار می‌کنند.

محبی در ادامه بیان کرد: این دو ساعت در مدارس ادغام شده و یک زنگ ۸۰ دقیقه با ۲۰ دقیقه تفریح برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

این کارشناسی مسائل آموزشی در ادامه گفت: برخی مدارس این کاهش ساعات را انجام داده اند، ولی ساعت آموزش در همه مدارس یکسان است و این کاهش ۲۰ دقیقه از ۹۰ دقیقه به ۷۰ دقیقه امری عامل شمول نیست.

مدیر سابق هماهنگی حوزه‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: برخی مدارس مطرح کرده اند که، چون برخی دانش آموزان در این ۱۰ دقیقه نمی‌توانند استراحت کنند این زنگ تفریح را ۲۰ دقیقه کرده اند.
این کارشناس مسائل آموزشی  بیان کرد: اگر قرار باشد مدام از این ۹۰ دقیقه در طول روز کم کنیم به یکباره می‌بینیم که ۳۰ دقیقه در یک روز از ساعت آموزش کم شده است. البته شاید در برخی مدارس به عللی مثل دو شیفت بودن این امر اتفاق بیفتد.
 
او در پایان یادآوری کرد:  زمان آموزش در کشور ما کم است و کاهش این زمان به دانش آموز ضربه می‌زند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار