مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: پنج شنبه 30 آبان ماه طی مراسمی از چهره‌های شاخص تبلیغ دین با حضور آیت الله نوری‌همدانی تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۷۹۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ 19 November 2019

به گزارش تابناک قم، مرتضی نجفی قدسی در نشست خبری که در خبرگزاری رسا برگزار شد، از برگزاری مراسمی در روزهای 29 و 30 آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه که روز چهارشنبه با محوریت انجمن اصول حوزه برگزار می‌شود آیت‌الله سبحانی به سخنرانی می‌پردازد.

وی برنامه روز 30 آبان ماه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این برنامه پنجشنبه شب با محوریت انجمن تبلیغ حوزه با حضور حضور آیت‌الله نوری همدانی برگزار خواهد شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه در برنامه روز پنجشنبه از چهره‌های برجسته عرصه تبلیغ دین تجلیل می‌شود، گفت: آیت الله سید رسول‌هاشم محلاتی به دلیل تألیفات متعدد در علوم اسلامی و تاریخ اسلام و همچنین تصحیح کتب حدیثی، حجت الاسلام پورمحمدی امام جمعه مراغه و آیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان به واسطه سوابق بسیاری که در عرصه تبلیغات دینی داشته‌اند، از جمله چهره‌های شاخصی هستند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی همچنین از حجت الاسلام خسروشاهی نیز به عنوان چهره ای شناخته شده در عرصه بین الملل یاد کرد و گفت: ایشان در طول سال‌های متمادی در سمینارهای مختلف دینی فعالیت شایسته‌ای داشته‌ و نسبت به جمع آوری آثار مکتوب علامه طباطبایی اقدام کرده است و نقش موثری در احیای آثار این عالم ربانی دارد که به همین واسطه از ایشان نیز تجلیل می‌شود.

نجفی قدسی با بیان اینکه یکی از چهره‌هایی که قرار بود به عنوان چهره شاخص معرفی و تجلیل شود مرحوم حجت الاسلام صالحی‌خوانساری بود، گفت: با توجه به اینکه ایشان فوت کردند از خانواده این چهره شاخص تجلیل می‌‌شود.

وی با اشاره به سیر صعودی در زمینه معرفت شناسی نسبت به فعالیت‌های علامه طباطبایی افزود: علامه طباطبایی بیشتر در بعد تفسیر به ویژه در باب تفسیر المیزان مطرح شده است اما در نظر داریم علامه را در علوم دیگر نیز نمایان سازیم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به برداشت‌های اصولی علامه در المیزان با ارائه مقالاتی در این زمینه، افزود: در نظر داریم که شخصیت علامه طباطبایی به عنوان الگوی تمام عیار در جامعه مطرح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار