جلسه ملاقات رئیس کل دادگستری با کارکنان بازرسی کل استان قزوین،به منظور هم اندشی و تعامل بیشتر بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در روز چهارشنبه مورخ 22/08/1398 در سالن جلسات دادسرا برگزار گردید.
کد خبر: ۷۹۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 18 November 2019

« ملاقات رئیس کل دادگستری با کارکنان بازرسی کل استان قزوین »

به گزارش تابناک قزوین« ملاقات رئیس کل دادگستری با کارکنان بازرسی کل استان قزوین »

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی،رئیس کل دادگستری ضمن حضور در بازرسی کل استان با سربازرسان، بازرسان و کارشناسان این بازرسی کل دیدار نمودند. در این جلسه رئیس کل دادگستری بیان داشتند: سازمان بازرسی کل کشور مغفول مانده است.

ایشان در ادامه  گفتند:در بررسی ها و تحقیقات بازرسی می بایست شئون افراد رعایت گردد. موضوعات مهم و کلان می بایست با سرعت و دقت تصمیم گیری شود.

ایشان همچنین به نظارت بر نحوی هزینه کرد اعتبارات تخصیص داده شده به استان در سفر معاون محترم برنامه ریزی و بودجه کل کشور، تاکید نمودند.

« ملاقات رئیس کل دادگستری با کارکنان بازرسی کل استان قزوین »

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:

« سازمان بازرسی بازوی دادگستری و یک دستگاه فراتخصصی است »

 رئیس کل دادگستری با حضور در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین،سازمان بازرسی را بازوی دادگستری و یک دستگاه فراتخصصی دانستند و بیان داشتند که در قانون اساسی به این موضوع نیز تأکید شده است، قضات دادسرا می بایست به گزارش های سازمان بازرسی به دلیل اینکه از یک مرجع تخصصی صادر می شود، توجه ویژه ای نموده و گزارش های این سازمان را نسبت به سایر پرونده ها که دارای اهمیت بیشتری هستند مورد بررسی ویژه قرار دهند. 

رئیس کل دادگستری استان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سازمان بازرسی که فرمودند "سازمان بازرسی چشم نظام است، امین نظام است، امید نظام هست" افزودند؛ اصل بر این است که گزارش های سازمان بازرسی معتبر است اگر متهم قبول ندارد باید دلیل بیاورد و اگر قبول ندارد منعی ندارد و می تواند درخواستی به شعبه جهت اخذ کارشناس رسمی داشته باشد. 

بازرس کل استان قزوین گفت :

« سازمان بازرسی با مراجع قضایی در سطح کلان دارای مدیریت واحد می باشد که این امر یکی از ظرفیت های سازمان بازرسی در مبارزه با فساد است »

 آقای آقاعلی خانی،بازرس کل استان در جلسه ملاقات رئیس کل دادگستری استان قزوین که در سالن جلسات بازرسی کل تشکیل گردید ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد سازمان بازرسی با مراجع قضایی در سطح کلان دارای مدیریت واحد می باشد که این امر یکی از ظرفیت های سازمان بازرسی در مبارزه با فساد است. همچنین مراجع قضایی به ویژه دادسراها دارای وحدت موضوع در مبارزه با فساد هستند و با توجه به اینکه سازمان بازرسی از مجموعه کارشناسان با تخصص های متفاوت تشکیل شده؛ لذا می بایست به گزارش های این سازمان توجه ویژه ای نسبت به گزارش سایر تشکیلات نظارتی شود.

عبداله آقا علی خانی گفت:

« سازمان بازرسی سازمان کاملا مستقل شبه قضائی است و وظیفه اصلی آن تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است »

 آقا علی خانی در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین، سازمان بازرسی را سازمانی کاملا مستقل شبه قضائی دانستند که وظیفه اصلی آن تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است.

بازرس کل در ادامه بیان نمودند تمامی دادستان های استان با سازمان بازرسی همکاری دارند. در خیلی موارد هنگامی که قرار است هیات بازرسی در اداره ای مستقر گردد بر هماهنگی با دادگستری آن شهرستان تاکید می شود. وی اهداف این جلسات را نزدیک شدن دیدگاه ها به هم دانستند و بیان داشتند که منطق حقوق، منطق علم ریاضی نیست حقوق واجد منطق خاص خود است.

در ادامه ایشان عنوان داشتند بحث سازمان بازرسی مانند سایر نهادهایی که بعنوان ضابط و یا در حکم ضابط هستند متفاوت می باشد یکی از ویژگی هایی که در سازمان بازرسی است این است که گزارش های آن قانونی است. دومین ویژگی آن شبه قضایی بودن سازمان هست. ویژگی دیگر سازمان بازرسی هماهنگی در اهداف مشترک با دادگستری در برخورد با مفاسد جهت ارتقاء سلامت اداری و حاکمیت قانون می باشد. کارشناسی بودن گزارش های بازرسی از ویژگی های دیگر سازمان می باشد که به جهت تخصصی یا فوق تخصصی بودن آن خیلی به دادگستری کمک می کند.

آقا علی خانی در ادامه بیان نمودند: گزارش های سازمان بازرسی به صورت علمی تدوین می گردد و گزارش ها به صورت خاص می بایست در اسرع وقت رسیدگی شود. هیچ گزارشی از لحاظ مبنایی نمی تواند در وزن گزارش های سازمان بازرسی قرار بگیرد. سازمان بازرسی سازمان کاملا مستقل شبه قضائی است و وظیفه اصلی ما تطبیق عملکرد دستگاه ها با قانون است. جناح ما جناح قانون مندی است.

لازم به ذکر می باشد جلسه مزبور به منظور هم اندشی و تعامل بیشتر بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین در روز چهارشنبه مورخ 22/08/1398 در سالن جلسات دادسرا برگزار گردید.

« ملاقات رئیس کل دادگستری با کارکنان بازرسی کل استان قزوین »

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار