مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور ۳۵۰ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی در شش ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 17 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت:  در حال حاضر ۱۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند و می شود با آموزش های لازم بخش زیادی از جوانان بیکار استان را وارد حرفه های صنایع دستی کرد.

وی افزود:  ۳۳ رشته صنایع دستی مختلف در استان ایلام وجود دارد و جوانان در هر یک رشته های مورد علاه می توانند با کسب آموزش های لازم وارد فضای کسب و کار با کمترین سرمایه گذاری شوند.

شنبه زاده گفت: راه اندازی کسب و کار در زمینه صنایع دستی بسیار پایین تر از سایر کسب و کارها است، در حالی که فروش و سود این بخش بسیار بالاتر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده هم اکنون بیش ۱۲۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان   فعالیت دارند و در این کارگاه ها افراد زیادی مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری، ۳۵۰ فقره پروانه تولید انفرادی برای متقاضیان حقیقی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی کامل با فرایند تولید در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی هستند، صادر شده است.

وی افزود: متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های اولیه تحت نظر این اداره، موفق به دریافت این مجوزها شدند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع و ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار