ورزش پرافتخار استان قم برای نخستین‌بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران صاحب عنوان قهرمانی و نشان طلای پیکارهای جهانی رشته کبدی شد.
کد خبر: ۷۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰ 17 November 2019

به گزارش تابناک قم، کبدی رشته‌ای است که از اوایل دهه 1380 در قم فعالیت خود را رسما به عنوان یک هیات ورزشی آغاز کرد و مدارج ترقّی و پیشرفت را با مدیران علاقمند و ورزشکاران مستعد خود به خوبی پشت‌سر گذاشت تا افتخارات زیادی را از میادین مختلف نصیب ورزش قم کند.

این رشته ورزشی تجربه کسب مقام‌های متعددی از میادین داخلی نظیر لیگ و قهرمانی کشور در کارنامه دارد اما با درخشش یکی از استعدادها و نخبه‌های خود در ترکیب تیم ملی جوانان ایران در مسابقات 2019 قهرمانی جوانان دنیا، توانست یک نشان طلای ارزشمند جهانی نیز به افتخارات خود بیافزاید.

در حالی که ایران میزبان نخستین دوره رقابت‌های کبدی قهرمانی رده سنی جوانان دنیا در سال 2019 بود، این پیکارها با حضور کشورهای مطرح کبدی جهان در جزیره کیش به انجام رسید و تیم کبدی جوانان کشورمان بالاتر از دیگر رقبا عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

این رقابت‌ها برای قمی‌های علاقمند به ورزش به واسطه حضور علی‌اصغر وفایی ملی‌پوش اهل شهر جعفریه در ترکیب تیم ملی کبدی جوانان کشورمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و ملی‌پوش شایسته کبدی قم با پیراهن شماره پنج تیم ملی یکی از ارکان موفقیت تیم جوانان در راه کسب قهرمانی جهان بود.

این در شرایطی است که تیم کبدی جوانان ایران در مرحله مقدماتی به ترتیب مقابل تایلند، ترکمنستان و مالزی صاحب برتری شد و در یک چهارم نهایی تیم چین‌تایپه را مغلوب کرد، در نیمه نهایی از سد بنگلادش گذشت و در فینال موفق به شکست تیم کنیا شد تا قهرمانی جهان را جشن بگیرد.

تیم ملی کبدی جوانان کشورمان با ملی‌پوش قمی خود در مسابقه پایانی برابر تیم ملی کنیا با نتیجه 42 بر 22 به برتری رسید و مقتدرانه قهرمان جهان شد، کنیایی‌ها در جایگاه دوم ایستادند و تیم‌های کبدی جوانان پاکستان و بنگلادش به صورت مشترک جایگاه سوم و نشان برنز را نصیب خود کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار