معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال حدود ۴۴ درصد و سال گذشته حدود ۲۱ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.
کد خبر: ۷۹۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 18 November 2019

علی‌حسن فردبابلی اظهار کرد: امسال حدود ۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان خوزستان شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۶۵۹ کودک به تحصیل بازگشتند و هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تا جایی که ممکن است دانش‌آموز را پس از شناسایی به تحصیل باز می‌گردانیم، افزود: محدوده سنی بازگرداندن کودک به تحصیل از سن ۶ تا ۱۲ سال است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل را کودکان کار تشکیل می‌دهند؟ گفت: نمی‌توان گفت بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل را کودکان کار تشکیل می‌دهند و عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند که باید بررسی شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۲۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز به تحصیل بازگردانده شدند. یعنی حدود ۲۱ درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده، به تحصیل بازگشتند.

فردبابلی بیان کرد: امسال ۱۱ هزار ۴۱۲ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود داشت که از این تعداد بیش از ۵ هزار دانش‌آموز شناسایی شدند و از این تعداد یک هزار و ۶۵۹ دانش‌آموز به تحصیل بازگردانده شدند. بر این اساس حدود ۴۴ درصد از دانش‌آموزان شناسایی شده تاکنون به تحصیل بازگردانده شدند و ۵۶ درصد از آن‌ها یافت نشده‌اند و اطلاعاتی از این دانش‌آموزان در دست نیست.

وی با بیان اینکه هیچ دانش آموزی نباید به دلیل مسائل مالی از تحصیل باز بماند، گفت:‌ از همه استدعا می‌کنم در صورتیکه دانش آموز بازمانده از تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال می‌شناسند، کمک کنند و به آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی، اطلاع دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: باوجود اینکه آمار دانش‌آموزی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. امسال حدود ۷۳۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: جا دارد از زحمات اعضای استانداری به ویژه معاونت اجتماعی استانداری، شهرداری‌ها، سازمان بهزیستی، انجمن‌های خیریه، کمیته امداد امام خمینی و همه سازمان‌هایی که در شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل همکاری کردند، تشکر کنم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار