کد خبر: ۷۹۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 15 November 2019

تابناک رضوی: بدسلیقگی که شاخ و دُم ندارد! تصمیمی را که مصوبه سالها قبل نمایندگان مردم است و دولت‌های قبل بنا به اقتضائات و مصلحت اندیشی های زمان خود از اجرای آن سرباز زدند را کاملا اتفاقی و چراغ خاموش در شب عیدآدینه و آخر هفته‌ای بسیاری در سفر هستند و همزمان با شب آفتابی میلاد پیامبر اسلام و نیز میلاد امام صادق اجرایی کند!
عملیاتی کردن طرح افزایش قیمت سوخت دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نه!چون اصل آن به‌جا و صحیح است و گامی به سوی عدالت و مردم هم راضی خواهند بود؛ بشرطها و شروطها که نخستین شرط آن این است که بدانند درآمد ناشی از این گرانی چگونه و کجا توزیع می‌شود!
آیا درآمد بیشتر از فروش بنزین به گسترش درمان رایگان و دارو و اقلام ضروری عمومی منجر می‌شود؟!
[که طبق طرح هدفمندسازی یارانه ها باید بشود ان‌شاالله]
دوم اینکه اگر چه اصل این مصوبه مورد تایید نظام و یک تصمیم ملی است و می‌تواند مانع یا کاهنده قاچاق بنزین باشد اما مردم باید بدانند و اطمینان یابند که همزمان با وجود نظارت‌های دقیق و برخوردهای به‌هنگام، قرار نیست به این بهانه بالارفتن کرایه‌ها همه چیز گران شود!
از شیر مرغ تا جان آدمیزاد!
سوم اینکه اگر بنزین در کشورهای همسایه ایران گران‌تر است و از مرزهایمان قاچاق بنزین می‌شود که می‌شود...
اما از سوی دیگر و همزمان در همان کشورهای همسایه بهترین خودروها ارزان است و همین پراید را بسی ارزانتر می‌خرند و می‌زنند توی سر ما!
و سزاست تا اگر واقعا قرار است بهای سوختمان واقعی ‌شود پس باید قیمت ماشین هم همانی باشد که باید!
نه اینکه با وجود انحصار در خودروسازی هر چه می‌خواهند بر سر ملت بیاورند و به محض اعتراض کارشناسان و مردم ، خودشان را پشت کارگر و شعار حمایت از تولید ملی پنهان کنند و پنهانی مزایای نجومی و حقوق چرپ و کارانه آنچنانی بچاپند و پاداش‌های کلان نوش جان کنند و یک نوشابه هم روش!
چهارم اینکه باید اصل دانستن حق مردم است را باور کنیم و به جای فرافکنی و پنهان شدن پشت بزرگان، در چنین بزنگاه‌هایی جسورانه با مردم سخن بگوییم که علت تصویب این قانون در قوه مقننه و اجرایی شدن آن در این مقطع زمانی توسط قوه مجریه چیست؟! و درعین حالیکه قیمت سوخت گران یا در واقع، واقعی‌‌تر می‌شود به مردم صادقانه بگوییم به موجب عدم اجرای این مصوبه چه خساراتی متوجه کشور بوده و برخی که چند خودرو داشتند سوبسید سوخت بیشتری برده و خورده‌اند تاکنون!
همچنین مزایای مستقیم و غیر مستقیم اجرای این مصوبه برای زندگی و معیشت مردم و به طور کلی برای کشور باید شفافسازی شود و پول بنزین بر سر سفره مردم بیاید!
پنجم اینکه انتقام سیاسی با بوی بنزین موقوف!
لااقل به حرمت بزم میلاد رسول مکرم اسلام که برای کامل شدن مکارم اخلاق برانگیخته شد و رحمت‌للعالمین بود انتقام سیاسی ممنوع!
این مصوبه نباید دستاویزی برای گروکشی سیاسی چپ و راست و یقه‌گیری از دولت و مجلس باشد.
ششم آنکه ماهیگیری از آب گِل‌آلودِ دعواهای داخلی خواست خودی‌‌های دلسوز نظام اعم از اعتدالگرا و اصلاح طلب و اصولگرا نیست!(نه اینکه کلا دردی نیست که درد ما درد مردم زمانه است! و کم هم نیست) اما کبریت کشیدن در پمپ بنزین اذهان و اجتماع مسلمانان آرزوی دیرین دشمن و ضد انقلاب است که در سال برگزاری انتخابات امیدشان به فقدان تدبیر ‌است...
هفتمین نکته را سُرفه امانمان نمی‌دهد؛ اِهه اههه ههه که آلودگی_هوا در بسیاری از شهرهایمان در مرز هشدار است و انگار تا ناچار به کنار گذاشتن خودروی شخصی و در نتیجه کم‌مصرف کردن سوخت و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه و... نشویم؛ نمی‌شویم!
هشتم اینکه مصرف سرانه سوخت در ایران بالاتر از استانداردهای جهانی و بیش از همه همسایگان کشور است و با افزایش قیمت سوخت بلکه بخشی از این مصرف‌گرایی مفرط کنترل شود ولو مقطعی می‌شود اگر خودروهای دیپلماتیک و تشریفات نهادها و شاسی‌بلندهای عالیرتبگان نیز کم شود! که الناس علی دین ملوکهم والسلام علی من اتبع الهدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار