مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: به سونامی کمبود ۴۰۰ هزار معلم تا سال ۱۴۰۴ پایان می‌دهیم.
کد خبر: ۷۹۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 14 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، مهدی احمدی در نشست خبری آغاز به کار شورای بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، با بیان این مطلب اظهار کرد: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت دانشجو معلمان بوده و تنها دانشگاه کشور بوده پرورش دهنده و تربیت کننده معلمان جامعه است.

وی افزود: رئیس جمهور جزو اعضای هیئت مدیره دانشگاه فرهنگیان است و در دیدار مقام معظم رهبری با مدیران این دانشگاه از بهره‌گیری از علوم روز در آموزش معلمان و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی از سوی معظم‌له اشاره شد.

مدیرعامل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه هیچ قشری در دانشگاه‌ها به اندازه دانشگاه فرهنگیان در جامعه تاثیرگذار نیست، خاطرنشان کرد: معلمان دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان به مدت ۳۰ سال امر خطیر معلمی را برعهده دارند و آموزنده علوم به فرزندان جامعه است.

احمدی تصریح کرد: فعالیت‌های بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان کشور از سال ۹۷ آغاز شده و در هشتمین گام و در شب میلاد فرخنده رئیس مکتب نبوی، حضرت محمد(ص) و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفرصادق(ع) بنیاد استان امام هشتم(ع) را افتتاح کردیم و تا پایان آذر ماه ۹۸ بنیادهای ۲۳ استان مابقی افتتاح می‌شود تا تمامی ۳۱ استان کشور دارای بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان باشند.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد در بحث تربیت معلمان کلیدی‌ترین حوزه سرمایه‌گذاری در جامعه است، تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان محل تولید فکر و اندیشه بوده و این دانشگاه معلمان جامعه را تربیت می‌کند و آنان تحویل وزارت آموزش و پرورش بدهد و ساختن یک معلم خوب ضمن حفظ مدرسه‌ای که در آن تدریس خواهد داشت موجب ساخت ده‌ها مدرسه دیگر خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵ عضو شورای بنیاد خراسان رضوی امروز انتخاب می‌شوند و از این تعداد ۵ نفر عنوان مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این بنیاد انتخاب می‌شوند، گفت: با تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در تمامی استان‌ها می‌خواهیم که به سونامی کمبود ۴۰۰ هزار معلم تا سال ۱۴۰۴ پایان دهیم و در این رابطه طرح یکصد ۳۱ در سطح کشور (یک هزار متر مربع زمین در ۳۱ استان) اجرا می‌شود؛ هم‌اکنون تعداد ۷۰ هزار معلم در سر کلاس‌های درس مدارس کشور مشغول به تدریس هستند و می‌خواهیم که برای سال تحصیلی آینده ۲۵ هزار معلم به چرخه آموزشی کشور اضافه کنیم.

احمدی گفت: در گذشته نسبت به مسائل کمبود معلم در کشور غفلت و بی‌اعتنائی شده و در دانشگاه‌ فرهنگیان می‌خواهیم که این کمبود‌ها را با تربیت معلم قیمتی و نه تربیت معلم به هر قیمتی جبران کنیم و در گام بعد نیز در بحث کیفی‌سازی امر آموزش معلمان و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار