رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی، کاهش آمارکشتی‌گیران درکشور را نگران کننده دانست و گفت: برنامه‌ریزی و بستر لازم برای توسعه کشتی باید در کشور ایجاد شود که دراین زمینه تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش به امضا رسیده‌است.
کد خبر: ۷۹۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 14 November 2019

علیرضا دبیر روز پنجشنبه درمجمع سالیانه هیات کشتی قم درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، با بیان اینکه کشتی از شهرها خارج و به روستاها وارد شده است، افزود:‌ ۱۰ سال گذشته یک میلیون کشتی‌گیر فعال درکشور وجود داشت که این آمار درسال‌های اخیر بسیار کاهش یافته‌است.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های ورزش حرفه‌ای باید به خوبی درک و بر مبنای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد، گفت: سرمایه‌گذاری درکشتی نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت و سرمایه‌گذاری جدی است.

دبیر ادامه داد: باید بستر مناسب برای تربیت قهرمانان و سرمربیان حرفه‌ای درکشور ایجاد شود تا در هر رده سنی چندین قهرمان برجسته و به نام تربیت تا نیاز آینده کشتی برطرف شود.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی، با تاکید براینکه باید نسلی جدید از ورزشکار و مربی درکشور تربیت شود، اظهار داشت: کسب سهمیه المپیک با اعتبارهای اندک کنونی هیات‌های ورزشی ممکن نیست و باید برنامه‌ریزی جدی و بلند مدت مبتنی برنیازهای ورزش حرفه‌ای صورت گیرد.

وی گفت: پیشنهاد فدراسیون کشتی این است که قم میزبانی یکی از جام‌های کشتی درسال آینده را به عهده بگیرد تا ظرفیت‌های کشتی این استان به کشور معرفی شود.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی، با بیان اینکه قم باید به مهد کشتی فرنگی درکشور تبدیل شود، بیان کرد: قم درکشتی به ویژه کشتی فرنگی کارهای بزرگی انجام و دستاوردهای مهمی کسب کرده است به گونه ای که این استان در سال های آینده توان تبدیل به مهد کشتی فرنگی کشور را دارد.ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار