آیت الله فیاضی:
رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: قرآن و ثقلین امکان جدا شدن از هم ندارند و اگر کسی می خواهد قرآن را داشته باشد، باید مبین قرآن را نیز داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵ 14 November 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله غلامرضا فیاضی در جلسه هجدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: ادبیات برای فهم ظاهر قرآن بوده و این در حالی است که قرآن علاوه بر این ظاهر، لایه هایی دارد که در روایات از آن به بطن تعبیر شده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: روش استنتاجی که ما در منطق خوانده ایم، قابل استفاده است برای اینکه آیه ها را کنار هم گذاشته و از آن مطلب جدیدی استخراج کنیم.

او ادامه داد: هزارها راه استنباط و استفاده از زمینه های آیه های قرآن برای رسیدن به مطلب جدید وجود دارد و ترکیب مطالب قرآن برای استنتاج مطالب جدید به صورت تصاعدی می تواند افزایش پیدا کند.

فیاضی با بیان اینکه قرآن علم بی نهایت بوده و پایانی ندارد، اضافه کرد: کسی که از این سرمایه عظیم استفاده می کند، مرتب بر علم او افزوده می شود.در قرآن همه چیز بیان شده و معقول نیست کسی ادعا کند که آیه ای در قرآن نیازمند چیزی بیرون قرآن است.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: قرآن و ثقلین امکان جدا شدن از هم ندارند و اگر کسی می خواهد قرآن را داشته باشد، باید مبین قرآن را نیز داشته باشد.

او عنوان کرد: علامه طباطبایی در مقدمه تفسیر بیان می کنند که پیامبر اکرم(ص) در تفسیر قرآن به منبعی جز قرآن تمسک نکرده اند.

فیاضی خاطرنشان کرد: اگر کسی فقط ظاهر قرآن را بفهمد، در همان حد می تواند قرآن را درک کند، اما اگر کسی به لایه های باطن دست پیدا کرد، می تواند از آن لایه برای تفسیر استفاده کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار