فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بعد از گذشت دو سال از زلزله آبان ماه ۹۶ از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی شهرستان ۴۰۰۰ واحد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
کد خبر: ۷۹۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 14 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم،محبت جمالی‌نیا ، با اشاره به اینکه 55 درصد خسارت‌های زلزله آبان ماه 96 مربوط به شهرستان سرپل‌ذهاب بود اظهار داشت: در مجموع 17 هزار و 500 واحد شهری و روستایی تخریبی گزارش شدند که بازسازی 4000 مورد باقی مانده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب عنوان کرد: 7900 واحد از واحد‌های احداثی در روستاها قرار داشتند که احداث آن‌ها بهره‌برداری شده و در شهر نیز بازسازی 5500 مورد به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 36 هزار واحد مسکونی در شهر و روستای این شهرستان دچار آسیب شدند گفت: 18 هزار شو 500 مورد از این تعداد تعمیری بود که عملیات آن‌ها به اتمام رسیده و مپرد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

جمالی‌نیا با اشاره به مسکن مهر شهید شیرودی بیان کرد: 576 واحد در قالب 24 بلوک در زلزله دچار آسیب شد که 9 بلوک به بهره‌برداری رسیده و 21 بلوک نیز تعمیر و آماده بهره‌برداری است و بازسازی سه بلوک تخریب شده این مسکن مهر اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه تراکم ساختمانی در شهرستان سرپل‌ذهاب از 2.1 طبقه قبل از زلزله اکنون به 3.8 طبقه رسیده است عنوان کرد: حوزه ساخت و ساز روستایی در قالب 204 روستا نسبت به قبل از زلزله 20 درصد افزایش یافته است.

جمالی‌نیا با اشاره به اینکه در زلزله 33 واحد آموزشی تخریب شد گفت: با کمک خیران اکنون 57 مدرسه و بیش از گذشته در این منطقه ساخته شده و علاوه بر آن دو مجتمع فرهنگی ورزشی نیز راه‌اندازی شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه 3154 واحد صنفی آسیب‌دیده از زلزله 96 بعد از کرست چند ماه با کمک تسهیلات کار خود را آغاز کردند افزود: در حوزه تولیدات کشاورزی با افزایش چشمگیری مواجه بوده‌ایم به طوری که تولید غلات در سال 96 حدود 38 هزار و 950 تن بوده که امسال به دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: در حوزه دامی نیز حدود 3888 واحد دامی خسارت‌دیده از زلزله فعالیت خود را از سر گرفتند.‌

جمالی‌نیا با بیان اینکه فضاهای عمومی و پارک‌های شهر از وجود کانکس‌ها پاکسازی شده است بیان کرد: 18 هزار و 500 واحد تعمیری به بهره‌برداری رسیده کانکس‌های خود را در داخل حیات یا پارکینگ نگهداری می‌کنند یا به خارج از شهر انتقال می‌دهند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار