مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در پیامی از حصر، از دراویش خواست تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
کد خبر: ۷۹۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 12 November 2019

تابناک رضوی: ۷۲ تن از دراویش گنابادی زندانی، در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده بر دیدارها و رفت و آمدهای نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی؛ در اعتصاب غذا به سر می‌برند. بنا بر این گزارش، ۶۹ نفر از دراویش مرد در زندان فشافویه -تهران بزرگ- درتیپ های ۲ و ۴ و سه زن در زندان اوین به اعتصاب غذا کرده‌اند.

 

خواسته دراویش اعتصاب کننده، رفع محدودیت از دکتر تابنده (اجازه ارتباط آزادانه با ایشان، حضور ایشان در مجالس درویشی و برگزاری مجالس در منزلشان)، بازگشائی مجالس و حسینیه های دراویش خصوصاً حسینیه امیر سلیمانی تهران و نیز برداشته شدن نگاه امنیتی از دراویش است.

 

در پی این اعتصاب غذای دراویش، مهدی کروبی در پیامی خطاب به دراویش نوشته است: “شنیده ام که جمعی از دراویش زندانی مدتی است در اعتصاب غذا بسر می برند و نگران شان شدم و به این وسیله همدردی خود را اعلام کرده و به عرض می رسانم: فرزندانم؛ می دانم شما به گناه کسانی که خشونت علیه دراویش را انجام داده اند و همچنین چند تن از دراویش که عنان از کف دادند و گناهی متقابل کردند، مجازات می شوید؛ اما حفظ سلامتی شما یک تکلیف انسانی و الهی است و با اعتصاب تان آن را به مخاطره می اندازید. مطمئنم دکتر تابنده که شما به‌عنوان غمخوار ایشان در اعتصاب هستید نیز راضی به آسیب دیدن شما نیستند. این روزها می گذرد و شما به مصائبی که با آن روبرو هستید، به چشم ابتلائات الهی بنگرید که شما قطعا سرافرازید. من به عنوان پدری که همواره دلسوز شما و مدافع حقوق تان بوده ام نگران حال و احوالتان هستم و می دانم خانواده های شما نیز چنین اند. لذا از شما تقاضا دارم اعتصاب را پایان دهید و به شیوه های دیگری به احقاق حقوق خود و دیگران ادامه دهید. 

 

سایت حزب اعتماد ملی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار