رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم گفت: بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم از ۲۱ تا ۲۴ در بخش‌های مختلف در قم برگزار می‌شود،همچنین از بخش‌های جانبی نیز برپایی ۲ نمایشگاه تخصصی پوستر و عکس تئاتر است.
کد خبر: ۷۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 11 November 2019

به گزارش تابناک قم، علی فرحناک در نشست خبری با موضوع اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد،اظهار داشت: فراخوان برگزاری این جشنواره در اواخر سال گذشته اعلام شد و با پایان یافتن فرصت در اردیبهشت‌ماه سال جاری،39 نمایشنامه از طرف گروه‌های نمایشی استان به دبیرخانه ارسال شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم افزود:د ر این راستا 33 نمایشنامه از میان آثار رسیده پذیرش شد و گروه‌ها در جهت تمرین آماده شدند و پس از انصراف 13 گروه نمایش،20 گروه به مرحله داوری و بازبینی رفت و درمجموع 7 نمایش پس از ارزیابی‌های لازم به مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم راه یافت.

وی بیان کرد: تلاش شد در تالار مرکزی قم،ظرفیت خوبی را برای تمرین گروه‌های نمایشی فراهم کنیم که پس از آمادگی گروه‌های نمایشی بازبینی از 20 تا 22 تیرماه انجام شد.

فرحناک اظهار کرد: نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره امسال شامل نمایش «وداع با اسلحه»،«بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای»،«مهندس واشینگ کلوز»،«اشک خدا»،«غسال خانه» و «پنج متری اول، بن بست سوم» است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش‌ها با موضوعات تاریخ و ادبیات کهن ملی، دفاع مقدس،آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر و جنایات منافقین در کشور است.

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان قم گفت: اخیرا تئاتر قم به سمت خصوصی‌سازی پیش می‌رود و راهکارهایی را در جذب سرمایه‌گذار تجربه می‌کند،در این میان برپایی جشنواره تئاتر نیز خون تازه‌ای را در رگ‌های هنر نمایش تزریق می‌کند.

وی بیان کرد: جشنواره از 21 تا 24 در بخش‌های مختلف در قم برگزار می‌شود،همچنین از بخش‌های جانبی نیز برپایی 2 نمایشگاه تخصصی پوستر و عکس تئاتر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار