مجری بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان گفت: اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شهری اصفهان با چهار روش اجرایی شده و فاز اول آن امسال به پایان می رسد.
کد خبر: ۷۹۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 10 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، محسن بیشه با اشاره به عمر ۶۰ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر می رسد و با توجه به قدمت بالای شبکه برای بازسازی و اصلاح در اولویت برنامه های استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: شبکه فاضلاب شهر اصفهان از سال ۱۳۳۷ طراحی و اجرا شد و همین فرسودگی شبکه حوادثی را در پی داشت که می توان به حادثه خطرآفرین خیابان مشتاق اشاره کرد.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان برای نخستین بار در کشور و همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت وقت به شهر اصفهان مطرح شد، تصریح کرد: بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب شهری اصفهان با اولویت اول اصفهان، در چهار فاز و با فاینانسِ ۲۰۰ میلیون یورو در هیات دولت وقت مصوب شد.
وی با اشاره به ایجاد وقفه در اثر تحریم ها و در نهایت تامین فاینانس ۵۰ میلیون یورو توسط شرکت دی، سی، جی، آی چینی و با پیمانکار ایرانی و تکنولوژی آلمانی ادامه داد: با وجود شرایط دشوار تحریم های بانکی، اعتبارات اسنادی با همت شرکت آب و فاضلاب اصفهان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو گشایش یافت و پروژه به طور رسمی در سال ۱۳۹۴ فعال شد و فاز اول آن تا پایان امسال به پایان می رسد.
بیشه با بیان اینکه در چهارسال گذشته با رسوب زدایی شبکه فاضلاب شهری ظرفیت هیدرولیک افزایش یافته گفت: تاکنون نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اصلاح و بازسازی شده است و بیش از ۱۰۰ نقطه آسیب خیز خطوط فاضلاب شناسایی و اصلاح شده است.
وی با بیان اینکه خطوط اصلی فاضلاب خیابان های مشتاق اول و دوم با روش ریپلیسمنت (replacement) انجام شده و خیابان میر و آبشار در حال انجام است، ابراز داشت: با همکاری شهرداری و پلیس راهور شبکه فاضلاب این خیابان های پرترافیک اصلاح و بازسازی شد و تا ۵۰ سال آینده بیمه شده است.
مجری شبکه فاینانس شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به اجرای روش سی. آی. پی.پی (CIPP UV) برای اولین بار در کشور اظهار داشت: روش نوین سی.آی.پی.پی که بازسازی شبکه فاضلاب در کشورهای اروپایی هم با این روش انجام می شود و در همکاری با دانشگاه اصفهان بومی سازی شده، شبکه فاضلاب خیابان های بوعلی سینا، امام خمینی، خیام، شهیدان، چمران بازسازی و اصلاح شدو خیابانهای مطهری، طالقانی و بهشتی با این روش در حال اصلاح و بازسازی است.
بیشه با بیان اینکه بخشی از خیابان چمران به همراه کمال اسماعیل و حمزه اصفهانی با روش پایپ جکینگ (Pipe jacking) اصلاح و بازسازی شده است، تصریح کرد: خیابان پرستار هم با روش پایپ برستینگ (Pipe bursting) در حال انجام است و امیدواریم با پایان فاز اول و تامین اعتبارات فاز دوم هم اجرایی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار