رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: عامل دستکاری در تأسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز در مشهد به سه سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۷۹۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 10 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، سید کمال ابن الرضا با اعلام این مطلب اظهار کرد: جرم متهم مذکور، دستکاری در تأسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز به عنوان خط اصلی گاز برای تغذیه سایر مشترکان بوده که دادگاه با توجه به گزارش مأموران انتظامی و لوایح تقدیمی، فرد متخلف را به سه سال حبس تعزیری و جبران ضرر و زیان وارده به شرکت گاز استان محکوم کرد.

 

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی افزود: مطابق ماده 687 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هر فردی در وسایل و تأسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، نفت و گاز مرتکب تخریب یا حریق و از کارانداختن و یا هرنوع خرابکاری دیگر شود، بدون آنکه منظور وی اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه تا 10 سال محکوم می‌شود. 

 

وی با قدردانی از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین و تضیع کنندگان حقوق مردم گفت: همچنین براساس ماده 1 قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی مبادرت به استفاده از خدمات فوق کرده و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی به جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه شامل پرداخت جریمه نقدی تا درجه ۶ در مصارف خانگی و در مصارف غیرخانگی به یک تا دو برابر بهای خدمات مصرفی محکوم می‌شود.

 

ابن الرضا ادامه داد: در قانون تاکید شده که در صورت تکرار جرم توسط فرد خاطی، وی به حداکثر جریمه مقرر و قطع انشعاب به مدت سه تا شش ماه محکوم می‌شود.

 

رئیس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدام‌های بسیار زیادی برای مدیریت شبکه گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای خراسان رضوی در حال انجام است و گروه‌های سیار این شرکت با هرگونه انشعاب غیرمجاز گاز برخورد می‌کنند.

 

وی با بیان این مطلب که استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی علاوه بر اینکه موجب اخلال در نظم گازرسانی و تضیع حقوق دیگر مشترکین شده و از منظر قانونی و شرعی نیز واجد وصف مجرمانه افزود: همچنین استفاده غیرمجاز از گاز طبیعی مخاطرات جانی، مالی و حوادث جبران ناپذیر را به دنبال دارد.

 

ابن الرضا خواستار همکاری شهروندان در معرفی تضیع کنندگان حقوق عامه با نگاه به حفظ ایمنی در جامعه شد و افزود: سامانه های تلفنی 194 و 37074 آماده ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار