الکامپ
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه الکامپ استان در اراک خبر داد
کد خبر: ۷۹۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 10 November 2019

الکامپ

لادن مهدوی هزاوه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه الکامپ استان مرکزی از ۲۰ تا ۲۴ آبانماه در اراک، بیان کرد: نمایشگاه الکامپ در واقع بزرگترین گردهمایی فعالان حوزه IT و ICT استان است به همین دلیل اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه IT و ICT و دستگاه‌های اجرایی و دولتی ارائه‌کننده خدمات بر پایه فناوری اطلاعات و نظام صنفی رایانه‌ای در این دوره از نمایشگاه الکامپ استان مرکزی، گفت: خوشخبتانه شرکت‌های توانمندی در حوزه IT و ICT استان فعال هستند که در سطح کشوری خدمات ارائه می‌کنند و همکاری‌هایی با وزارت کشور و وزارت ارتباطات و دیگر وزارتخانه‌ها دارند. باید از سمت دستگاه‌های اجرایی درون‌استانی به این شرکت‌ها بیشتر اعتماد شود به طوری که ادارات در امر برون‌سپاری، خدمات خود را به این شرکت‌ها بسپارند که این امر به رونق اقتصادی استان نیز کمک می‌کند و یکی از اهداف این نمایشگاه، نمایش ظرفیت شرکت‌های استان در این حوزه است.

مهدوی هزاوه بستر فناوری اطلاعات را سوار بر ارتباطات دانست و با بیان اینکه نقش ارتباطات و توسعه این حوزه در استان اهمیت ویژه‌ای دارد به همین دلیل در طول برگزاری نمایشگاه از مسئولان کشوری دعوت شده است، افزود: نمایشگاه الکامپ استان مرکزی بیستم آبانماه با حضور معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار نمایشگاه الکامپ، موضوع "شهر هوشمند اراک" مد نظر قرار گرفته است به طوری که روسای سازمان‌های فاوا (فناوری و اطلاعات) شهرداری‌های کشور میهمان استان مرکزی و اراک خواهند بود و این امر فرصتی برای تعریف طرح‌های جدید برای فعالان حوزه ارتباطات استان است. در این راستا ۲۳ آبان نشست روسای سازمان‌های فاوا شهرداری‌ها با محوریت شهر هوشمند برگزار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی با اشاره به وجود ۱۰۰ شرکت ثبت شده و فعال در نظام صنفی رایانه‌ای استان که از مزایای نظام بهره‌مند می‌شوند، گفت: طرح بیستون با ۲۰ محور در کشور در حال اجراست که براساس آن نظام صنفی رایانه‌ای می‌تواند به هوشمندسازی کشور کمک کند، به همین دلیل در جریان برگزاری این نمایشگاه در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر ارتباطات این طرح تشریح می‌شود و دبیر نظام صنفی کشور نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار