کد خبر: ۷۹۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ 10 November 2019
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: توزیع خدمات فرهنگی در این شهرستان عادلانه نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "علیرضا اتابک فرماندار" کهگیلویه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی در دهدشت، افزود: ناملایمات و ملایمات زندگی امروز انسان ها بستگی به دانش و فرهنگ یک جامعه دارد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در راستای توسعه فرهنگی کتابخانه ها در دهدشت کاری صورت نگرفته است، اظهارکرد: توزیع عادلانه کارهای فرهنگی در سطح شهر مناسب نیست، به عنوان مثال در یک قسمت از شهر چندین باب کتابخانه دایر شده و در قسمت دیگر هیچگونه خدمات فرهنگی ارائه نشده است.
اتابک از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بزرگ در ترویج فرهنگ مطالعه نام برد و تصریح کرد: پرسنل ادارات و اعضای انجمن باید ماهیانه یکبار با حضور در کتابخانه ها به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کنند.
در ادامه این نشست حجت الاسلام سید نصیر حسینی، امام جمعه دهدشت نیز گفت: جامعه ای که اهل مطالعه باشد از جهات مختلف سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی رشد خواهد کرد.
وی عنوان کرد: بیشتر آسیب هایی که در جامعه وجود دارد ناشی از عدم رشد فرهنگی است.
حسینی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها جهت ارتقای سطح مطالعه شد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و حتی ایجاد غرفه های کتابفروشی در دیگر نمایشگاه‌های کالاها برای این مهم موثر خواهد بود.
هم چنین عیسی روح الامین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه، تعداد کتابخانه های این شهرستان را ۱۱ باب کتابخانه عنوان و بیان کرد: یک باب از این کتابخانه ها مشارکتی است.
وی از افزایش سه درصدی کتابهای این کتابخانه ها نسبت به ۶ ماهه سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از ۱۳۱ هزار جلد در کتابخانه های دهدشت موجود است.
روح الامین، عضویت در کتابخانه های دهدشت را هشت هزار و ۴۵۰ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی رو به رو بودیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه بیان کرد: در شهرستان کهگیلویه به ازای هر ۱۰۰ نفر هفت نفر عضو کتابخانه ها هستند و این در حالی است که نرم کشوری به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۵ عضو باید داشته باشد.
وی از کمبود سالن های مطالعه در شهرستان خبر داد و افزود: به دلیل کمبود سالن چندین پانسیون خصوصی برای مطالعه استفاده می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی روز ۲۵ آبان عضویت ها رایگان خواهد بود.
روح الامین با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار کتب اهدایی توسط مردم به کتابخانه ها اهدا شد، اظهارکرد: اما متاسفانه در سالجاری تنها ۵۰۰ جلد اهدایی داشتیم که علت این کاهش، فروش کتاب ها به دوره گردهاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار