کد خبر: ۷۹۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 09 November 2019

تابناک رضوی: سالهاست که از  لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس به عنوان لیگ حرفه ای فوتبال کشور یاد می شود و از این بابت باشگاه ها باید الزامات حضور در لیگ حرفه ای را رعایت کنند.

 کاری نداریم که آیا واقعاً این الزامات و دستورالعمل های حرفه ای مورد توجه باشگاه ها ، سازمان لیگ ، کمیته نقل و انتقالات و در نهایت فدراسیون فوتبال قرار می گیرد یا نه اما در پایان هفته دهم شاهد یک تغییر بسیار مثبت در رویکرد مربیان به عنوان یکی از اجزای این لیگ حرفه ای بودیم.

 لیگ حرفه‌ای علاوه بر داشتن سیستم های اداری منظم برای باشگاه ها ، ورزشگاه های اختصاصی و زمین تمرین ، تیم های پایه ، قراردادهای شفاف و قابل انعکاس به همراه تراز مالی باشگاه ، بلیط فروشی الکترونیکی و ... ، بازیکنان و مربیان حرفه‌ای هم می‌خواهد. 

در حوزه مربیان و کنفرانس های خبری قبل و بعد از بازی و گفتمان انجام شده در این زمینه نقدهای زیادی می شود انجام داد.  چرایی برگزار شدن کنفرانس‌های خبری مربیان خود بحث مفصل و طولانی دارد اما اتفاق ویژه ای که از آن یاد میکنیم و نیاز است به آن پرداخته شود صحبت های امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان است در کنفرانس خبری بعد از بازی این تیم با تراکتور تبریز.

 خبرنگاری از مربی تراکتور جناب دنیزلی به علت حضور نیافتن در کنفرانس مطبوعاتی و سایر موارد گلایه می کند اما سرمربی سپاهان در رویکردی فرهنگی و البته حرفه ای خطاب به خبرنگاران می گوید دنیزلی میهمان ماست و ما موظف به حفظ حرمت میهمان هستیم. این ادبیات حرفه ای است. شاید شما خلاف این ادبیات هم از مربیان وطنی شنیده باشید. دقیقا نکته همین جاست. ادبیات جدید حرفه ای و مناسب باشئون ورزش اسلامی است. در مسیر حرفه ای شدن لیگ مربیان و بازیکنان در اولویت  هستند نه تنها خودشان بلکه دیدگاه‌ها و صحبت‌هایشان جرقه‌ای است در هیاهوی درگیری های حاشیه فوتبال مبنی بر احترام و تکریم مربیان حریف و مربیان کارنامه دار خارجی و میهمان.

 این برد و باخت ها در فوتبال بدون تردید ادامه دارد اما اخلاق و رفتار حرفه‌ای است که بلوغ یک لیگ حرفه‌ای فوتبال را به اثبات می رساند که مربیان حرفه ای جزء لاینفک آن هستند.

 آقای قلعه نوعی شما برنده واقعی بازی سپاهان و تراکتور هستید چرا که رفتار حرفه‌ای از خود به نمایش گذاشتید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار