در یک سال گذشته زنان ایرانی دو بار موفق به حضور در ورزشگاه شدند. اتفاقی که پیش از این و در چهار دهه قبلش بی‌سابقه بود. در هر دو باری که زنان ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه آزادی شدند، اما پای جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در میان بود.
کد خبر: ۷۹۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 09 November 2019

تابناک رضوی: نوزدهمین دوره لیگ برتر می‌تواند یکی از تاریخی‌ترین دوره‌های برگزاری این رقابت‌ها هم باشد. اگرچه تا همین‌جای کار هم پدیده‌هایی لیگ برتر را برای هواداران فوتبال جذاب کرده بودند، اما ممکن است اتفاقی که در ماه‌های آینده رخ بدهد، این رقابت‌ها را به یکی از هیجان‌انگیزترین دوره‌های برگزاری آن تبدیل کند.

آنچه در منابع خبری خارج از ایران روایت می‌شود حکایت از سفر مجدد جیانی اینفانتینو به ایران برای بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ها و این‌بار با تأکید بر رقابت‌های داخلی دارد.

 

چیزی که طبق شایعات قوت گرفته داخلی ممکن است از دیدار استقلال و شهرخودرو در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر رنگ واقعیت بگیرد. البته این‌ها همه گمانه‌زنی‌های داخلی است چرا‌که غالباً در این مواقع اخباری که از منابع خارجی منتشر می‌شود با واکنش رسمی از سوی مسئولان داخلی همراه نمی‌شود. در همین مورد هم اگرچه در یکی دو روز گذشته صحبت از این ماجرا در رسانه‌ها به اوج خود رسیده، واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال به آن تنها سکوت بوده است.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال که روز گذشته در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، درباره ماجرای حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در ایران گفت: بگذارید که مسائل مربوط به تیم‌های ملی ایران در این زمان حل شود و بعد به موقع در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد. با این حال به خوبی می‌دانیم که وقتی واکنش فدراسیون فوتبال به چنین ماجرایی تا این حد چراغ خاموش است باید منتظر اتفاقات پر سروصدایی در آینده باشیم.

 

در یک سال گذشته زنان ایرانی دو بار موفق به حضور در ورزشگاه شدند. اتفاقی که پیش از این و در چهار دهه قبلش بی‌سابقه بود. در هر دو باری که زنان ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه آزادی شدند، اما پای جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در میان بود. بار اول و در جریان دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و کاشیما بود که با حضور و نظارت شخصی اینفانتینو این اتفاق افتاد.

 

در حالی که پیش از آن حتی برای بازی به زنان بلیتی هم فروخته نشده بود، اما حضور او در ورزشگاه و نظارت شخصی‌اش منجر به باز شدن در‌های ورزشگاه به روی زنان شد. بار دوم، اما در پی اولتیماتوم فیفا به فدراسیون فوتبال ایران بود که قرار شد در همه بازی‌های رسمی تحت نظارت فیفا زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند و به این ترتیب برای بازی ایران و کامبوج در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به صورت محدود بلیت‌فروشی برای زنان انجام شد و آن‌ها به ورزشگاه آمدند.

 

حالا، اما قدم دیگری در این راه در حال برداشته شدن است. قدمی که به نظر به پرشور و هیجانی شدن رقابت‌های لیگ برتر کمک شایانی می‌کند. اینفانتینو قرار است بار دیگر و این‌بار برای نظارت بر حضور زنان در ورزشگاه‌ها در رقابت‌های داخلی به ایران بیاید. در ایران به جز تراکتورسازی و نفت آبادان و نساجی قائمشهر دیدار سایر تیم‌ها با استقبال چندانی همراه نیست. شاید فرصت حضور زنان در ورزشگاه‌ها بار دیگر منجر به حضور پرشور هواداران در رقابت‌های لیگ برتر شود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار