نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسئله های ایجاد شده باید دو مجلس داشته باشیم یک مجلس محلی و یک مجلس ملی، مجلس محلی نیز اختیاراتی داشته باشد و نماینده ملی نیز در حوزه ملی وظایفی را انجام دهد.
کد خبر: ۷۹۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 07 November 2019

به گزارش تابناک رضوی، رضا شیران خراسانی با اشاره به وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان قانون گذاری است.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نماینده باید نیازها را احصا سپس به ماده قانونی تبدیل کرده و ضمانت بر اجرای این ها را بررسی کند یعنی علاوه بر تصویب قانون، نظارت بر اجرای قانون را نیز لحاظ کند.

 

وی با بیان اینکه برخی از وظایف برای نمایندگان نانوشته است، افزود: وظیفه نانوشته ای برای نمایندگان مثل پیگیری امور محلی است، اگر به حوزه های تک نماینده ای مراجعه کنید شاخص نماینده خوب این است که آب آورده، روستا را درست کرده، درمانگاه و دبیرستان شبانه روزی آورده که هیچ کدام در وظیفه نمایندگی نیست.

 

شیران خراسانی تصریح کرد: نماینده اگر بخواهد به وظیفه قانونی خود عمل کند محبوبیت محلی را از دست می دهد و اگر به وظایف محلی برسد به بحث های تخصصی و تحقیقاتی به صورت دقیق نمی رسد به همین جهت بقای این دست از نماینده ها مشخص نیست.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به مسئله های ایجاد شده باید دو مجلس داشته باشیم یک مجلس محلی و یک مجلس ملی، مجلس محلی نیز اختیاراتی داشته باشد و نماینده ملی نیز در حوزه ملی وظایفی را انجام دهد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار