فرماندار کرمانشاه گفت: امسال باید روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه را تا پیشرفت ۵۰ درصدی جلو ببریم.
کد خبر: ۷۹۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 06 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر در جلسه شورای کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه ۶۵ باب کتابخانه دارد که شس باب آن روستایی و مابقی شهری هستند.

فرماندار کرمانشاه گفت: بالغ بر ۳۵ هزار نفر در عضویت کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه هستند که باید در جهت بالا بردن تعدادی اعضای کتابخانه‌ها کار شود.

وی تاکید کرد: برای ترقی و پیشرفت جامعه باید در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کرد که تحقق این مهم در گرو توسعه کتابخانه‌ها در کنار افزایش تعداد کتابخوان‌ها است.

رنجبر خواستار ورود خیرین به حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد و گفت: برای این منظور نیاز به حضور خیرین و واقفان در حوزه وقف کتاب داریم.

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در سال جاری برای تکمیل پروژه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی داشت و افزود: امسال ۴.۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده که البته به اعتبار بیشتری خصوصا برای تسریع روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیاز است.

رنجبر با اشاره به ضرورت مساعدت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه، اضافه کرد: پیگیر تخصیص اعتبار از سوی وزارتخانه هستیم.

وی گفت: بر اساس مصوبات ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه، در صورت پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مابقی اعتبارات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد، لذا باید امسال روند ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه را تا پیشرفت ۵۰درصدی جلو ببریم.

رنجبر تاکید کرد: کتابخانه مرکزی شناسنامه هر شهری است که کلانشهر کرمانشاه از آن بی بهره است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار