در روستاهای بالای 20 خانوار محقق شد
مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه طرح هادی ۹۱۱ روستا(معادل ۹۷ درصد) از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان تهیه شده‌ اظهار داشت: از این تعداد، تاکنون طرح هادی ۷۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار با حدود ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.
کد خبر: ۷۹۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 05 November 2019

غلامحسین خانی افزود: سال گذشته ۴۴۷ میلیارد ریال برای تهیه و اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی به تصویب رسید که تا پایان شهریور سالجاری ۲۸۷ میلیارد ریال آن تخصیص یافت و در ۳۶۵ روستای استان هزینه شد.

وی افزود: این طرح برای ۹۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده و برای هشت روستا در حال تهیه است و قابلیت اجرای آن در ۱۶ روستای اصفهان وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به اینکه طرح هادی ۴۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیازمند بازنگری است، گفت: ۳۱ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی برای تهیه و بازنگری طرح هادی روستاهای استان در سالجاری هزینه شده است.

به گفته وی، همچنین در سالجاری برای اجرای این طرح در ۲۰۱ روستا ۲۹۰ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال هزینه شده است.

خانی تاکید کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

این مقام بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: طرح هادی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

خانی، اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان را از دیگر اهداف اجرای طرح هادی روستایی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی هم برای ۱۲۱ روستا در ۱۸ دهستان تهیه و مصوب شده است.

خانی با اشاره به صدور اسناد مالکیت در استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۳۶ هزار و ۹۳۰ برگ سند مالکیت املاک برای ۲۱۲ هزار و ۹۱۳ واحد مسکونی روستایی و شهری صادر شده است.

وی تعداد اسناد صاد شده در ۶ ماه اول امسال را  چهار هزار و ۱۲۴ برگ برای سه هزار و ۷۹۵ واحد مسکونی شهری و روستایی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان ادامه داد: علاوه بر این، طرح‌های دیگری از جمله تهیه طرح‌های بافت با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری هم در استان وجود دارد که طرح بهسازی بافت با ارزش روستاهای 'خشوئیه' و 'وانشان' و طرح روستای هدف گردشگری 'خفر'، اجرا و طرح گردشگری برای روستاهای 'قورتان'، 'بلان' و 'دماب' تهیه شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار