به تازگی برخی سلبریتی‌ها اقدام به تبلیغات کرم‌های زیبایی در فضای مجازی می‌کتتد که این محصولات تقلبی عوارض جدی دارند.
کد خبر: ۷۹۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 04 November 2019
به گزارش تابناک سمنان: «کرم دور چشم برای رفع تیرگی‌»،« با این کرم دور چشم پوستی زیبا و صاف داشته باشید» اینها تبلیغات دروغ و فریبنده در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای است که به دست برخی سلبریتی‌ها انجام می‌شود.

متاسفانه برخی افراد به ویژه خانم‌ها گول تبلیغات این سلبریتی‌ها را می‌خوردند و گرفتار عوارض جبران ناپذیر این کرم‌های زیبایی می‌شوند.

شیوا یکی از افرادی است که گول این تبلغیات دروغین را خورده و گرفتار عوارض پوستی آن شده است.

جلیل نژاد

به گفته او پس از مشاهده تبلیغات سلبریتی‌های کرم زیبایی را دور چشم خود خریداری می‌کند و پس از مدتی از مصرف گرفتار التهاب پوست دور چشم می‌شود و پس از مراجعه به متخصص پوست از تقلبی بودن کرم آگاه می‌شود.

پارمیدا نیز یکی دیگر از افرادی است که با مشاهده تبلیغ کرم زیبایی پوست در ماهواره و استفاده از آن گرفتار التهاب شدید پوستی شده است و مدت‌های طولانی کرم‌ها درمانی مصرف کرده است تا عوارض کرم تقلبی از بین برود.

 عوارض هولناک کرم‌های زیبایی ماهواره‌ای

امیر هوشنگ احسانی استاد علوم پزشکی تهران و متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوارض کرم‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی که در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود، اظهار کرد: به دلیل بالا رفتن قیمت کرم‌های آرایشی و بهداشتی،‌درمانی و زیبایی تقلب و کپی افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات زیبایی به دست سلبریتی‌ها هستیم در حالی که این افراد هیچ تخصصی ندارد و محصولات زیبایی را بدون هیچ پشتوانه علمی تبلیغ می‌کنند.

جلیل نژاد

گول تبلیغات دروغین سلبریتی‌ها را نخورید

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که برخی افراد گول این تبلیغات دروغین سلبریتی‌ها را می‌خورند و اقدام به خرید محصول از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی می‌کنند.

احسانی گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران پس از خرید و استفاده از کرم‌های زیبایی ماهواره‌ای گرفتار عوارض جبران ناپذیری از جمله حساسیت‌های پوستی، خارش، قرمزی، پوسته ریزی، التهاب و  عفونت شده‌اند که مدت‌های طولانی فرد را گرفتار می‌کند و درمان طولانی مدتی نیاز دارد.

جلیل نژاد

تبلیغات اغواگرایانه در حوزه پزشکی جرم است

کیانوش جهان پور سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره گفت: متاسفانه سود جویان  از فناوری و شبکه‌های مجازی و سلبریتی‌ها استفاده می‌کنند تا به جامعه هدف بفهمانند که محصول دارای اثرات بسیاری است.

او ادامه داد: در موارد بسیاری شاهد آن هستیم که محصولاتی که قیمت کمی دارند با هزینه‌های بالاتر در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به فروش می‌رسند و مردم به دلیل تبلیغ آن به دست سلبریتی‌ها گول این تبلیغات فریبنده را می‌خورند.

جهان پور تبلیغات اغواگرایانه را در حوزه پزشکی جرم دانست و گفت: با اینگونه تبلیغات دروغین به کمک دستگاه‌های نظارتی برخورد می‌شود.

علی محمد رجبی پلیس فتا اظهار کرد: فروش هرگونه اقلام پزشکی از طریق شبکه‌های اجتماعی بر طبق قانون جرم است و با آن برخورد می‌شود.

او ادامه داد: سلبریتی‌ها و کسانی که تبلیغات دروغین انجام دهند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

امید است که مردم با توجه به هشدارها و توصیه‌های پزشکان، متخصصان و مسئولان وزارت بهداشت محصولات زیبایی و کالاهای منطبق با سلامت را تنها از مراکز معتبر خریداری کنند تا گرفتار عواقب هولناک آن نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار