معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه کسب آگاهی و دانایی عامل اصلی مقابله با جنگ نرم است، گفت: افزایش قدرت بازدارندگی از مهم‎ترین کارکردهای پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۷۹۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 02 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در همایش عمومی پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار داشت: مقوله پدافند غیرعامل یک اصل پذیرفته شده در نظام سیاسی جهان است، هر ملت و نظام سیاسی برای کاهش تهدیدها و حفاظت از زیرساخت های خود باید در این حوزه فعال باشد.

وی با بیان اینکه توجه به این امر مهم با هدف کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات دشمنان یک موضوع ضروری و اجتناب ناپذیر به شمار می رود، افزود: یکی از مهمترین مولفه های اصول راهبری پدافند غیرعامل بالا بردن توان دفاعی کشور است، چرا که با توجه به تهدیداتی که امروزه در سراسر دنیا بخصوص در منطقه خاورمیانه وجود دارد، لازم است که با وجود توان دفاعی بحث بازدارندگی را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تاکید کرد: امروز با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی روش های تهدید کشورهای دنیا هم متفاوت شده است، اگر روزی کشورهای مختلف فقط با عملیات نظامی و استفاده از جنگ افزارها و قتل و کشتار تهدید می شدند، امروزه روش های تهدید تغییر کرده است.

نوذری اضافه کرد: در دنیای امروز فضای سایبری و تهدیدات بیولوژیک روش هایی هستند که جایگزین استفاده روش های سخت افزاری شده و چه بسا این روش ها نیز به مراتب مخرب تر است.

وی توجه به مقوله مهم پدافند غیرعامل در استان را نسبت به دیگر استان ها مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: امسال دو مقوله بسیار مهم سیل فروردین ماه و آیین بزرگ اربعین در استان به بهترین شکل ممکن مدیریت شد و با برنامه ریزی های مناسب و به موقع هیچ گونه مشکلی در این خصوص رخ نداد.

معاون استاندار ایلام بر ضرورت ارتقای سطح بازدارندگی در استان به خصوص در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم استان هم تاکید کرد و افزود: مدیران در حوزه پدافند غیر عامل باید برنامه ریزی داشته باشند و با ارایه برنامه های حوزه کاری خود مستند سازی کرده و انها را مکتوب ارایه نمایند.

هشتم تا چهاردهم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

بنا بر اعلام مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام طرح جامع پدافند غیرعامل استان شامل زیرساخت‌ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف با همکاری دانشگاه‌های صنعتی مالک اشتر و صنعتی شریف و با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی قبل از اتمام سال جاری تدوین و نهایی می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار